Kissa på människor

Då jag inte hade tänkt para Douglas med nån tik, så såg jag ingen anledning till att låta kulorna hänga kvar då veterinären ( med flera ) rådde till kastrering.
Det finns så många fördelar att kastrera som tex. ingen risk
för testikelcancer, fel med prostatan och mindre risk överhuvudtaget med problem i den regionen.


Sen så att det skulle vara en ren uppfostringssak det att kissa på folk håller jag inte med om.
Även om det nu skulle vara det så har jag ingen lust att gå runt i parken med Douglas och invänta ett "offer".
Kan säga att det är inte kul att ta en promenad med hunden om man hela tiden måste hålla blicken på den så den inte
pissar på någon.
Har heller inga bekanta som ville ställa upp som träningsobjekt... :D
Men har du tips om hur man tränar bort detta beteende så berätta gärna! I fall min andra hund skulle få för sej nå dylikt...
 

Liknande trådar

Hundträning Hej alla, Jag känner mig lite uppgiven och vill därför rådfråga er. Det är så att jag i måndags hämtade hem en 8-veckors basset-valp...
Svar
13
· Visningar
5 754
Senast: TinyWiny
·
  • Låst
Hundavel & Ras Jag har en Pomeranian tik (införd från USA). Världens goaste, underbart temperament, mycket lydig. Pomeranians är ju en stor hund i...
2 3
Svar
45
· Visningar
5 132
Senast: Lia66
·
Hästvård Jag har säkt bland trådarna men kan inte hitta någon som riktigt besvarar min fråga och mina funderingar... Jag vet att stons cykel inte...
Svar
16
· Visningar
2 879
Senast: Docka
·
Övr. Hund Min svågers 16 månader gamla ESS, allmänt kallad "Slyngeln", har fram till nu varit en ganska normal valp och unghund för sin ras. D.v.s...
Svar
7
· Visningar
1 680
Senast: Viveka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp