Bukefalos 28 år!

Kissar i sängen, varför?

LitenIsa

Trådstartare
Jag blir snart tokig på mina lilla söta katt Chilleé. Hon är 15 månader gammal och har nu sedan hon blev så pass stor att hon blev könsmogen börjat med den fula ovanan att kissa i sängen.

Till en början hände det väldigt sällan men nu på sista tiden är den nästan varje dag om hon kommer in i sovrummet. Känns så tråkigt att inte kunna ha henne i sängen, hon har nämligen ända sen hon var väldigt liten sovit hos mig i sängen. Men det går inte längre eftersom hon rätt som det är kan få för sig att kissa i den.

Vi har inte bytt foder, kattsand, plats på lådan eller något annat. Allt är precis osm det har varit sen hon flyttade in här för över ett år sedan.

Någon som har förslag?
Hon ska steriliseras den 15 jan. Hoppas på att det hjälper.

Tack på förhand
Isabelle
 
Får hon gå ut?
det kan vara av protest hon kissar i sängen.. en av mina katter gjorde så förut ända tills hom fick bli utekatt!
 
Min hona pissade på kläder och i sängen
när hon löpte, men det upphörde helt efter
kastrering.
 
Jag tror också att det kommer att gå över när hon kastrerats. Men fram tills dess så kan du testa att köpa Felifriend (tror jag att d heter) och spraya i lägenheten. Det ska visst vara väldigt effektivt.

Lycka till!
 
FELIWAY heter det och man köper det hos veterinären.

min ena hona kissar i sängarna när hon löper men inte annars. oftast är det enda som hjälper att man kastrerar dem. ska kastrera min senare när jag inte ska at fler kullar på henne. är bara att hoppas på att det inte fortsätter...
 
Tack för alla svar. Känns skönt att inte endast jag har detta problem (fast det trodde jag inte heler) :)

En sak är jag bombsäker på, och det är att hon inte kissar för att hon inte får gå ut. Har försökt släppa ut henne men hon springer in på en gång och vill inte alls vara ute. Hon är och förblir en innekatt av eget val, konstigt men sant.

Jag hoppas verkligen kastrering hjälper.

Tack för att de finns så många engarerade djurvänner.
 

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 601
Senast: jemeni
·
Hästvård Hej! Jag har en ponny valack på 15 år. De två senaste somrarna har han alltid i slutet av juni och under juli börjat kissa otroliga...
Svar
14
· Visningar
2 272
Senast: TinyWiny
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok (VARNING! Det här kommer att handla om mens. Ingående, detaljerat, närgånget och kladdigt. Är du det minsta känslig bör du sluta läsa...
2
Svar
33
· Visningar
7 805
Senast: cassiopeja
·
Katthälsa hej allihopa! Jag hoppas att ngn vill ta sig tid och läsa detta inlägg och hjälpa mig! Jag har en birmahona på 1 år, hon är kastrerad...
Svar
18
· Visningar
7 248

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Vilken ras passar mig?
  • Forl kostnad?
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp