Taylor Swift (utbruten från Tråden för dumma, halvdumma och heldumma frågor)

Varför har det blivit sådan extrem hype kring Taylor Swift? Jag förstår verkligen inte det

Jag instämmer. Men jag förstår å andra sidan inte hypen som varit kring Ed Sheeran, Adele och Beyoncé heller... så det kanske bara är jag som har en helt annan musiksmak...

Jag undrar det jag med.
Tråkig musik som bygger på samma ackord. Allt låter lika o blir lite mellanmjölk över det hela , dvs tråkigt.
 
Kanske det, men som låter exakt likadan som alla andra popartister :meh:
@Squie Eller hur. Massproducerad musik där allt låter likadant

Och i princip all pop idag är skriven av en liten grupp låtskrivare med Max Martin i spetsen. Artisten själv sätter rätt liten prägel på musiken och ingen kommer på nåt nytt utan håller sig innanför boxen. Jag har tröttnat på modern pop just pga att det är så fantasilöst och har för lite att göra med artisten.

Där tycker jag att andra genrer är intressantare. Speciellt de där artisten själv skriver musiken helt och hållet. Det ger det en personlighet som jag tycker att pop idag saknar. Pop är för mycket löpande band industri och för lite hantverk.
 
Eh, nej, allt låter verkligen inte likadant. Då har du inte hört många låtar. Jämför Love story med Ready for it och Whos afraid of little old me till exempel.
Jag är inte alls insatt i Taylor Swift (men jag har försökt lyssna lite nu, känns som allmänbildning) men min musikinsatte partner (som gillar betydligt hårdare musik) har kommenterat just det att hon har flyttat sig över flera genres och stilar och lyckats bra med det.

Jag gillar det lilla jag har sett av kulturen runt, att vara snäll och kreativ känns lite upplyftande.
 
Jag är inte alls insatt i Taylor Swift (men jag har försökt lyssna lite nu, känns som allmänbildning) men min musikinsatte partner (som gillar betydligt hårdare musik) har kommenterat just det att hon har flyttat sig över flera genres och stilar och lyckats bra med det.

Jag gillar det lilla jag har sett av kulturen runt, att vara snäll och kreativ känns lite upplyftande.
Alla poliser och väktare som jobbade på konserterna var så positiva! De sa att fortbollssupportrar har mycket att lära från swifties. Trångt, mycket folk, strul med vip-köer, men inga sura miner eller bråk alls!
 
Alla poliser och väktare som jobbade på konserterna var så positiva! De sa att fortbollssupportrar har mycket att lära från swifties. Trångt, mycket folk, strul med vip-köer, men inga sura miner eller bråk alls!

Det kan jag tänka mig! Överhuvudtaget alla sammanhang med så pass stor majoritet kvinnor, som jag gissar att det var på konserten, brukar gå lugnt och trevligt till!

Sen tror jag att de flesta konserter går lugnt och trevligt till. Jag har varit på metalkonserter (majoritet män) och där är det också lugnt och bara positiv stämning i publiken!

Det är nåt med fotboll som lockar fram det värsta i människor..
 
Eh, nej, allt låter verkligen inte likadant. Då har du inte hört många låtar. Jämför Love story med Ready for it och Whos afraid of little old me till exempel.
Jag har lyssnat på väldigt mkt av henne. O Joo, det är väldigt lika. Så lika att det blir tråkigt att höra.
 
Säger samma om AC/DC men folk gillar dem också :p

Ja, så är det ju. Men för min del handlar det om att i princip all modern pop låter precis likadant eftersom det är en mycket litet antal människor som skriver den. Jag skulle önska att fler artister skrev sin egen musik för då hade det blivit mer variation och lite mer personlighet. Mer hantverk, mindre industri är det jag efterfrågar.
 
Ja, så är det ju. Men för min del handlar det om att i princip all modern pop låter precis likadant eftersom det är en mycket litet antal människor som skriver den. Jag skulle önska att fler artister skrev sin egen musik för då hade det blivit mer variation och lite mer personlighet. Mer hantverk, mindre industri är det jag efterfrågar.
Ja jag förstår, det är som mig och slaktkycklingindustrin.
(Inga jämförelser i övrigt)
 
Jag är inte alls insatt i Taylor Swift (men jag har försökt lyssna lite nu, känns som allmänbildning) men min musikinsatte partner (som gillar betydligt hårdare musik) har kommenterat just det att hon har flyttat sig över flera genres och stilar och lyckats bra med det.

Jag gillar det lilla jag har sett av kulturen runt, att vara snäll och kreativ känns lite upplyftande.
Kör hon med playback, eller vad det heter, under konserterna nu som många gör? Kommer ihåg henne under ett country-evenemang, innan hon blev känd så att säga, då sjöng hon en country-melodi live. Tyvärr alldeles för liten röst då, kommer ihåg att hon knappt hördes över musiken. (Och det var inte mic eller tekniskt fel, utan just det handlar om teknik med rösten.)
 
Kör hon med playback, eller vad det heter, under konserterna nu som många gör? Kommer ihåg henne under ett country-evenemang, innan hon blev känd så att säga, då sjöng hon en country-melodi live. Tyvärr alldeles för liten röst då, kommer ihåg att hon knappt hördes över musiken. (Och det var inte mic eller tekniskt fel, utan just det handlar om teknik med rösten.)
Nope, helt live. Under en av konserterna la hennes öronsnäcka av och då gick hon till basisten för att få hjälp att hålla takten och melodin.
 
Och i princip all pop idag är skriven av en liten grupp låtskrivare med Max Martin i spetsen. Artisten själv sätter rätt liten prägel på musiken och ingen kommer på nåt nytt utan håller sig innanför boxen. Jag har tröttnat på modern pop just pga att det är så fantasilöst och har för lite att göra med artisten.

Där tycker jag att andra genrer är intressantare. Speciellt de där artisten själv skriver musiken helt och hållet. Det ger det en personlighet som jag tycker att pop idag saknar. Pop är för mycket löpande band industri och för lite hantverk.
Nu råkar ju Max Martin vara en av dem som gått ut och sagt att han har väldigt lite att jobba med på hennes låtar för hon gör i princip klart dem själv innan hon kommer till co-writers/co-producers med dem för att få dem finputsade. Och många får cred trots att de knappt yppat ett ord i studion men de "var med".

Sen att hennes musik är mainstream-pop är ju för att det är musiken hon vill göra. Hon skulle ju absolut kunna skriva nåt annat om det var det som lockade men nu är det ju inte det. Hon är "speciell" inom genren och en förebild för många för att hon inte hymlar med sina åsikter gällande rättigheter (både inom industrin och i allmänhet), jämställdhet och annan politik.

Så vill man ha mainstream-pop som "har att göra med artisten" och är mer av ett hantverk är det just Swift man ska lyssna på. Men det spelar ju ingen roll om man inte diggar genren mainstream-pop. Jag har aldrig fattat tycke för nån av hennes låtar men jag uppskattar att det finns en bra förebild inom pop, speciellt för unga tjejer.
 
Och i princip all pop idag är skriven av en liten grupp låtskrivare med Max Martin i spetsen. Artisten själv sätter rätt liten prägel på musiken och ingen kommer på nåt nytt utan håller sig innanför boxen. Jag har tröttnat på modern pop just pga att det är så fantasilöst och har för lite att göra med artisten.

Där tycker jag att andra genrer är intressantare. Speciellt de där artisten själv skriver musiken helt och hållet. Det ger det en personlighet som jag tycker att pop idag saknar. Pop är för mycket löpande band industri och för lite hantverk.
Fast Taylor Swift är, utöver sångare, låtskrivare och skriver alla sina låtar själv. Jag tycker det är en trist attityd att klanka ner på en artist bara för att man själv inte gillar dens musik. Om man måste kan man väl bara säga att man har annan musiksmak. Ser ingen anledning att klanka ner.
 

Liknande trådar

Mat Är inte julbord världens konstigaste sak? Man lagar mat för en hel vecka till en måltid. NOLL hänsyn till att magsäcken har precis samma...
2 3
Svar
52
· Visningar
2 422
Senast: Pilot
·
Relationer Jag har en nära anhörig, pensionerad sedan drygt tio år, som ibland har så extremt hårda övertygelser om hur saker ÄR. Jag skriver milda...
2
Svar
36
· Visningar
3 160
Senast: skiesabove
·
Tjatter Nog behövs den här tråden! Jag tar upp stafettpinnen och undrar - när åt du mosbricka senaste och vad var det på den?
48 49 50
Svar
983
· Visningar
54 879
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
21 207

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bra blötmat
  • Valp 2024
  • Bra torrfoder

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp