Bukefalos 28 år!

Kittel kritisk till hjälmtvång

Dressyrryttaren Patrik Kittel, 40, är kritisk till att det införs hjälmtvång vid svenska dressyrtävlingar nästa år. ”Jag gillar inte tvång och vad jag känner till har aldrig någon skadats på en dressyrarena. Det har löst sig bra hittills”, säger Kittel till SVT Sport. ...
[prbreak][/prbreak]
Källa / Läs mer:
http://www.svt.se/sport/ridsport/kittel-kritisk-till-hjalmtvang/
 
”Jag gillar inte tvång och vad jag känner till har aldrig någon skadats på en dressyrarena. Det har löst sig bra hittills”

Med det resonemanget Kittel för kanske han kan få dispens att rida utan hjälm med motiveringen "inget av värde att skydda". Det är ju så dumt att klockorna stannar.
 
”Jag gillar inte tvång och vad jag känner till har aldrig någon skadats på en dressyrarena. Det har löst sig bra hittills”

Med det resonemanget Kittel för kanske han kan få dispens att rida utan hjälm med motiveringen "inget av värde att skydda". Det är ju så dumt att klockorna stannar.
kan inte annat än hålla med... så man ska inte försäkra sitt hus för man har aldrig varit med om att det brunnit ner eller känner någon som råkat ut för det....

Skippa hjälmen, låt naturen ha sin gång ;)
 
”Jag gillar inte tvång och vad jag känner till har aldrig någon skadats på en dressyrarena. Det har löst sig bra hittills”

Med det resonemanget Kittel för kanske han kan få dispens att rida utan hjälm med motiveringen "inget av värde att skydda". Det är ju så dumt att klockorna stannar.

Jag är verkligen förvånad över att Kittel som annars verkar vara en modern ryttare, uttalar sig på detta vis. I mina ögon har hans position som svenska ryttarprofil fått sig en törn.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter Den danska dressyrryttaren Andreas Helgstrand står anklagad för hästmisshandel. Svenska landslagsstjärnan Patrik Kittel, som själv har...
Svar
0
· Visningar
384
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Göteborg Horse Show och världscupen i dressyr i Scandinavium avgörs i slutet av februari. Tävlingarna krockar med internationella...
Svar
6
· Visningar
1 281
Senast: Piaff
·
  • Artikel
Hästnyheter Det internationella ridsportförbundet, FEI, väntas skärpa flera regler kring hästarnas välfärd. Bland annat kan sporrar och kandar i...
16 17 18
Svar
345
· Visningar
23 514
  • Artikel
Hästnyheter Isabell Werth, 50, är den mest framgångsrika dressyrryttaren under modern tid. På meritlistan finns hela 34 mästerskapsguld individuellt...
Svar
0
· Visningar
408
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp