Kittel tar över superhäst efter danska skandalen

Den omstridda och starkt kritiserade stjärnryttaren och hästhandlaren Andreas Helgstrand är avstängd från danska landslaget efter tv-dokumentären som skakat om ridsportvärlden.
Nu har Helgstrands superhäst Jovian fått en ny ryttare.
Den svenske dressyrettan Patrik Kittel kommer från och med nu att rida hingsten.
 
Oj, hur ska du som person göra nu? Om kittel vinner os eller vm och han nomineras till jerringpriset, ska du rösta då? Detta måste skapa etiska dilemman i uttagningar och nomineringar.
Jag är ganska säker på att jag och många med mig inte hade röstat på Kittel oavsett om han sitter på en "egen" häst eller på Helgstrands häst om han nu skulle gå och vinna VM eller OS. Tack och lov tror jag att sannolikheten att det kommer ske är väldigt låg.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter Ridsportvärlden har skakats om rejält under de senaste dagarna. Tv-dokumentären, där de hårda träningsmetoderna på den danska...
Svar
5
· Visningar
1 100
Senast: _Taggis_
·
  • Artikel
Hästnyheter Efter att Andreas Helgstrand stängts av från det danska landslaget i dressyr får några av hans hästar nu nya ryttare. Svenska Patrik...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
4 132
Senast: bellja
·
  • Artikel
Hästnyheter Danske dressyrryttaren Andreas Helgstrand har stängts av och polisanmälts efter att systematisk misskötsel av hästar med tortyrliknande...
Svar
0
· Visningar
343
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Tidigare danska OS-ryttaren Andreas Helgstrand och hans medarbetare anklagas för oetiska träningsmetoder. I videomaterial filmade med...
Svar
0
· Visningar
269
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Hovelände
  • Stora shoppingtråden II
  • Bildtråden

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp