KK-Conrad-Ultra B-ringsbett

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare SirWillgott
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 2 158
S

SirWillgott

Någon som vet något om detta bett?
Är det ett bra bett till en känslig häst som behöver ett något skapare bett till hoppning:) (han blir mkt het)
Bild:
sprengerDring.jpg

Köpte ett tredelat pelham av samma märke(Sprenger) men det visade sig att det kan vara lite av den starkaste sorten för honom i hoppningen..tyvärr.

Sv: KK-Conrad-Ultra B-ringsbett

hej. bettet funkar utmärkt att ha till en häst som du beskriver. sen kan det användas till att "trimma" hästar som är lite knepiga i munnen, dock vet jag inte hur man sätter fast bettet. sätter man sidostycket i den lilla ringen och tyglarna i den stora? kan man ha pelham delta till det?

Liknande trådar

Hästvård Hej allihopa! Jag har hamnat i en tråkig situation, och behöver lite tips på hur jag kan tänka för att inte bli för deppig. Nu till...
Svar
13
· Visningar
1 344
Senast: Kilauea
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 496
Senast: Edla
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er... 2
Svar
28
· Visningar
4 567
Senast: Lavinia
·
Utrustning Kan vi inte ha en bettråd där vi kan diskutera olika bett? Jag tycker det är kul med olika bett och deras inverkan och gillar att testa... 2 3 4
Svar
61
· Visningar
6 345
Senast: Gimlan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Smitare - hur gör ni?
  • Guldfasanerna
  • Uppdateringstråd 31