klåda i skapet

annaa

Trådstartare
så var det tillbaks igen..precis som förra hösten/vintern. Vad kan man göra för att stilla klådan? Nån som har nåt tips på vad den kan bero på?

Är ju synd om gammelponnyn som inte kan komma åt och klia sig själv där heller. Men veterinärerna är inte till nån hjälp, de har ingen aning om vad klådan kommer ifrån.

Så jag är jättetacksam för tips, eller om någon vill dela med sig av liknande erfarenheter.

Äppelcidervinegär är oslagbart! Sen kan du också ge lite mjölonblader. Och spola med kallvatten är bra, dämper klådan och rensar upp-

ÄCV är provat en längre tid, utan resultat tyvärr. Vet inte om det är så bra att ge länge heller, det är väl rätt surt för kroppen..?

Var hittar man mjölonblader?

Ska iaf spola han med kallvatten, hoppas det hjälper något.

Tack för ditt svar :)

Liknande trådar

Hästvård Måste få lite feedback och höra om nån har några liknande erfarenheter. Min häst som blir 6 år i år visade sig ha mask, 600 på lilla...
Svar
5
· Visningar
786
Senast: lundsbo
·
Hästvård Jag har en häst med fyra vita strumpor och rosa hud därunder. Har under de senaste åren drabbats av olika grad av mugg/rasp under senare...
Svar
8
· Visningar
1 065
Senast: Fiorano
·
Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga... 2 3 4
Svar
74
· Visningar
5 107
Hundhälsa Börjar känna mig lätt desperat så letar erfarenheter om det finns några. Har en 1 årig hanhund av aktiv sällskapsras. Han har till och...
Svar
15
· Visningar
1 442
Senast: Alexandra_W
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Smitare - hur gör ni?
  • Bärväska för liten hund
  • Uppdateringstråd 31