Klåda på hund

I

Isidor

vi har en schäfer korsning med klåda . vi har bytt foder till honom som är utan vete protein eller vad det nu är som dom får klåda från. är det nån annan här som har nån schäfer som har klåda och vad har ni gjort åt det .
 
Min labbe hade också klåda. Det visade sig vara hundlöss :crazy:.. Något som verkar vara aktuellt i mellansverige. Har hört talas om flera fall nyligen.

Kolla extra noga på huvudet, speciellt vid ögon och öron. Där verkar de trivas.

Min tik kliade sig HELA tiden.. på alla ställen hon kom åt. :smirk:
 
Jag känner en som hade en schäfer som kliade sig mycket.
Den var allergisk mot damm och fick medicin mot det. Ring å hör med veterinären.
Det behöver ju inte vara allergi men man kan aldrig veta!
 
han har fått en medicin kur men det hjälpte inte så jag har ingenaning vad det kan va. Ohyra är det inte
 
det kan inte vara psykiskt? min schäfer fick konstiga sår och kliade sig konstant, men det visade sig vara psykiskt och försvann samtidigt med en del andra problem.
 
Jodå, min schäfer har också kliat sig ordentligt ett tag. Upptäckte att hon fått loppor! Satte på Frontline.vet och nu kliar hon sig inte en bråkdel av vad hon gjorde innan. Ibland är lösningen mycket enkel.

Allt som kliar på en schäfer är inte "schäfer-klåda"! ;)
 
har du gjort nån allergiundersökning? annars kanske det är början till hotspots?
har själv schäfer som har hotspots å allergi..
 
Sv: Re: Klåda på hund

Hej!

Min schäfer kliar sig och jag funderar på om det är psykiskt. Hur kom ni fram till att det var psykiskt betingat?
 

Liknande trådar

Hästvård Hej! Min 13 åriga connemara ponny får väldigt mycket klåda i svansroten under vintern. Han är en boxvandrare och är ibland lite stressad...
Svar
1
· Visningar
264
Senast: Ponylove
·
Hundhälsa Först och främst. Vi har varit hos veterinären. Hunden har fått mediciner. Allt är "bra". Men jag pallar tydligen inte psykiskt att mina...
Svar
13
· Visningar
1 577
Senast: tanten
·
Hundhälsa Hej, jag hoppas kunna få några åsikter om min hunds kliande. Han är nästan 8 år och har haft klåda under hela sitt liv, vissa säsonger...
Svar
9
· Visningar
1 303
Senast: Vitsippan
·
Hundhälsa Hej! Jag och min sambo har en hund (Terrier Brasileiro tik på ca 2 år) som sedan hon var ca 3 månader uppvisat symptom på allergi...
2
Svar
23
· Visningar
2 156
Senast: Sandora
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp