Klådan som inte slutar

Usch vilken jobbig situation alltså! Det vanligaste är att de har symtom och om Bruce varken kliar eller har bett så får du nog inte mer svar hos veterinären tyvärr. Dessutom har du ju redan behandlat honom två gånger. Kan du hitta en loppa så försök fånga den annars är nog Anticimex nästa steg.

Jag tänkte samma, känns onödigt att betala ett veterinärbesök när ingenting tyder på att Bruce har problem.

Får börja med Anticimex helt enkelt!
 
Förresten, kan du inte få kortison utskrivet av läkaren? I våras hade jag sådan klåda i ögonen av min pollenallergi att jag behövde få kortison då varken dubbeldos stark antihistamin eller ögondroppar hjälpte. Det var helt sjukt och jag kunde inte heller sova på nätterna. Kortisonet hjälpte direkt. Förtydligar: kortisontabletter alltså :p
 
Uppdatering!

Jag var hos läkaren igår, och han sa att det inte var skabb. Han sa också att han inte har någon aning. Jag visade en bild som sambo tog när det var som värst, och han tittade noggrant på den och sa att det mer ser ut som loppbett. Jag börjar bli uppgiven. Jag ska ringa Anticimex idag och boka in en tid, jag tror inte de kommer hitta något men för säkerhets skull. Jag funderar också på om jag ska kolla upp hunden. Han har som sagt noll symptom, hittar inga loppor eller bett på honom, och han är loppbehandlad två gånger. Dock är de värsta problemen på mig på vaderna och rumpan, och Bruce sover i mitt knäveck på nätterna. Jag har visserligen kli precis överallt, men det är värst där. Är det någon som vet hur vanligt det är att hundar kan gå med loppor eller annan parasit, utan symptom? Vet @Malibu_Stacy kanske?

Läkaren sa att skadedjur i lägenhet är utanför hans område, och det verkar inte vara någon parasit som lever på mig. Men om klådan blir outhärdlig så kan han skriva ut lite starkare antihistamin tills jag får bukt på det. Han sa också att man kan ta prover på en "prick" om man vill, det tar dom 4 veckor att få svar och de enda de egentligen kan se är om det är ett bett eller inte. Men inte från vad.

Låter mest som vägglöss tycker jag.. har ni varit utomlands nyligen? Har fler i huset problem?
Min kompis som jobbar på mäklarbyrå sa att de haft objekt på Kungsholmen med vägglöss. Min kompis på Odenplan har en granne vars lägenhet hade (har?) vägglöss.
 
Ingen granne hade något problem med vägglöss enligt Anticimex, varken jag eller sambo har varit utomlands i sommar och på resor i Sverige har vi inte direkt bott på några märkliga ställen.
Jag säger inte att ni har vägglöss men vill bara bemöta just det här: Ni behöver inte ha varit utomlands eller på nåt märkligt ställe för att få in vägglössen. En vän till mig fick vägglöss för några år sedan och har berättat mer om hur de här urvidriga djuren fungerar.

Min vän fick vägglöss just under sommaren eftersom det var då som grannarna, som hade vägglöss, reste bort. Vägglössen äter på en, särskilt när man sover kommer de fram, och åker man bort så tvingas lössen gå genom springorna in till grannen för att äta där istället. Min väns grannar reste bort under sommaren och under den tiden flyttade alltså vägglössen in till dem. Detta innebär ju att du inte behöver ha varit utomlands för att få in dem, det räcker med att en granne i närheten av dig har dem och åker bort - så knallar de in till dig istället.

Även om ingen av grannarna har meddelat Anticimex att de har vägglöss hade jag ändå talat med grannarna som finns runtomkring för att försäkra mig om att ingen av dem haft några problem med bett eller kli, för säkerhets skull.

Jag lider verkligen med dig och håller tummarna för att det inte är vägglöss! Att bli av med dem är en process i sig, och låter som ett riktigt helvete alltså.
 
Låter mest som vägglöss tycker jag.. har ni varit utomlands nyligen? Har fler i huset problem?
Min kompis som jobbar på mäklarbyrå sa att de haft objekt på Kungsholmen med vägglöss. Min kompis på Odenplan har en granne vars lägenhet hade (har?) vägglöss.

Jag säger inte att ni har vägglöss men vill bara bemöta just det här: Ni behöver inte ha varit utomlands eller på nåt märkligt ställe för att få in vägglössen. En vän till mig fick vägglöss för några år sedan och har berättat mer om hur de här urvidriga djuren fungerar.

Min vän fick vägglöss just under sommaren eftersom det var då som grannarna, som hade vägglöss, reste bort. Vägglössen äter på en, särskilt när man sover kommer de fram, och åker man bort så tvingas lössen gå genom springorna in till grannen för att äta där istället. Min väns grannar reste bort under sommaren och under den tiden flyttade alltså vägglössen in till dem. Detta innebär ju att du inte behöver ha varit utomlands för att få in dem, det räcker med att en granne i närheten av dig har dem och åker bort - så knallar de in till dig istället.

Även om ingen av grannarna har meddelat Anticimex att de har vägglöss hade jag ändå talat med grannarna som finns runtomkring för att försäkra mig om att ingen av dem haft några problem med bett eller kli, för säkerhets skull.

Jag lider verkligen med dig och håller tummarna för att det inte är vägglöss! Att bli av med dem är en process i sig, och låter som ett riktigt helvete alltså.

Svarar er båda! Vi har bara gjort lite "självkontroller" som Anticimex tipsade om över telefon, men inte sett några vägglöss. Så jag tänker att vi tar över dem så får de kolla! Bor som sagt i hyresrätt så vi behöver inte ens stå för kostnaden själva, så det är ju smidigt! @niphredil när den här vevan startade för snart två månader sen så bad jag nästan till gudarna att det inte skulle vara vägglöss, men i dagsläget hoppas jag nästan på vad som helst som kan förklaras och på något vis upphöra :p
 
Förresten, kan du inte få kortison utskrivet av läkaren? I våras hade jag sådan klåda i ögonen av min pollenallergi att jag behövde få kortison då varken dubbeldos stark antihistamin eller ögondroppar hjälpte. Det var helt sjukt och jag kunde inte heller sova på nätterna. Kortisonet hjälpte direkt. Förtydligar: kortisontabletter alltså :p

Bra tips! Jag kan kolla med honom. Bad inte om någonting när jag var där igår, det var ju dumt! Men han sa att jag kunde höra av mig om klådan fortsatte så tänkte att jag kanske kunde ringa och be om recept.
 
Yes, det har jag! Jag ska dock gå förbi apoteket idag och se om de har någon lindrande kräm som inte är så fet. Hydrokortisonen är bra och lindrar men eftersom jag har klåda precis överallt så kan jag inte bara dutta lite på ett bett, utan måste smörja in.. ja, hela mig. Så inatt fick jag sova i en mjuk jumpsuit för att jag var helt kletig. Så jag ska se om jag hittar någonting som är mer som kräm eller gel och inte salva.

Hydrokortison finns som kräm också (finns alltså både som salva och kräm)
 
Jag ska kika vad det är jag har hemma, det är någon på tub i alla fall. Det kan hända att det är krämen jag har men som jag fortfarande upplever som kletig. Ska kolla!

Hydrokortison är en väldigt mild kortison. Vid kraftig klåda krävs starkare kortison som är receptbelagd. Finns som kräm, lösning, emulsion eller tabletter som jag sa. Så ringa tillbaka till läkaren låter ju också bra.
 
Vad smart! Visste inte att hundar kunde spåra vägglöss! Som tur är bor jag i hyresrätt så hyresvärden står för Anticimex besök :up:

Det hoppas jag också!

Vi har haft vägglöss på mitt jobb (vandrarhem) och det du beskriver låter och ser ut som dessa bett. (Såg bild i din förra tråd)
Det kan ta veckor innan betten blommar ut och därför är det svårt att veta när man får med sig dem hem. Men det kan vara från vilket hotell eller polares bostad som helst. Vägglöss blir allt vanligare i Sverige.
Vi har haft vägglushundar som kontrollsökt vid 3 ggr på mitt jobb.
Hunden markerade vid ett tillfälle på en sänglampa. När den skruvades ner satt en liiiiiten lusrackare bakom!
 
Så jag tänker att vi tar över dem så får de kolla!
Låter som en god idé! Skrev mitt inlägg mest för att understryka att man inte kan stryka vägglöss bara för att man inte varit utomlands, dels så du vet det men även ifall någon annan söker på vägglöss och hittar tråden :).
 
Östra sjukhuset i Stockholm fick ju vägglöss på en avdelning. Så man kan ha det utan att grannarna får det.
På mitt jobb var det bara 3 rum av 15 i en korredor som drabbades. Två av dem låg intill varandra men det tredje låg längre ner i korrdoren på motsatt sida.
 

Liknande trådar

Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
17 022
Senast: Whoever
·
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
2 927
Senast: __sofia__
·
Hundhälsa Holländsk Herdehund på nyss fyllda 1år, började med att jag en dag (14nov) tyckte han såg halt/rörelsestörning på morgon rastningen...
Svar
3
· Visningar
720
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 304
Senast: jemeni
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp