Enya
Trådstartare
Oh, känner igen det! Att handla till barnen 'älskar jag, de är så fina i allt och det är så kul att kunna välja ut en massa, speciellt på REA! Men till mig själv rotar jag igenom och hittar nåt bara för att, provar och tar en större storlek och hoppas den passar, betalar och gårJag har ibland klädbekymmer de luxe. Jag HATAR att köpa kläder till mig själv! Får fan nästan ångest av att gå i klädaffärer och plocka ut vad som ska med in i provhytten för att inte få följa med hem ändå. För när jag är färdigprovad är jag på så dåligt humör att jag inte vill se skiten ens. Min barbapapakropp är helt fucked up. Storlekarna är för stora på vissa ställen och för trånga på andra ställen (som armarna). Osv i det stuket. Jag ser tydligen inte ut som andra gör?
Skulle aldrig ta med mig nån som smakråd, för min egen och andras mentala hälsas skullEnda gången jag trivs är när jag köper sportkläder
Däremot är jag väldigt förtjust i att handla kläder till dom andra i familjen. Då är det riktigt roligt. Men så har dom riktigt smala kroppar allt passar på.
Jag gillar ...hur ska jag beskriva min smak? Säger jag hippie så passar det nog inte in riktigt, lite för mycket. Vintage gillar jag. Lilla huset på prärien-stuket gillar jag. Spets? Ja jag vet inte. Den klänningen jag visade är ju lite i spets och så. Och så vit, det är fint. Svårt att hålla rent dock!
Och allt detta krockar med grova kängor med stålhätta, jeans eller liknande och skjorta, lite militär över det, klädde mig så som tonåring.
Och det krockar med skjorta, jeans och boots, ni vet sånna med fint snirkligt mönster på a la western och så hatt på det.
Klänning är med andra ord inte min grej egentligen, har aldrig passat min personlighet, även om jag har haft kropp en gång i tiden som kunnat bära upp sånt jättefint p.g.a. min midja och höfter. Jag vet att jag som 20 åring bar en vit figursydd klänning med en stor blå blomma längs ena sidan när jag träffade min make första gången. Var nog därför han valde att gifta sig med mig!
Japp, just nu i klänningdjungeln och önskan om att vara fin som alla andra