blizz

Trådstartare
hur mkt klär ni på era klippta hästar när ni ska transportera dem nu på vintern? :bow:

Sv: kläder

Det beror på hur långt vi ska och vilken av hästarna det är.

1 - 5 mil

17 - åringen, fleecetäcke med hals
10 - åringen, fleecetäcke med hals och ylle täcke över
8 - åringen, fleecetäcke med hals
5 - åringen, fleecetäcke med hals

5 - 20mil

Har dom oftast 200g stalltäcke

Min har fleecetäcke underst och hennes utegångstäcke ovan på det. Jag stänger inte bakluckan på min transport då min häst tycker det är läskigt.

Har ej klippt häst, men har en häst som ej satt vinterpäls.

Har vintertäcke på honom. Eller 300gr stalltäcke.

på vintern har hon 150g termotäcke eller 300g , beror på hur kallt det är :P

Lite beroende på hur kallt det är... Men som mest 370 gram thermotäcke med hals. Är dem svettiga på vägen hem (vilket jag iofs till 99,9 % av fallen undviker) så får dem ha en fleece med hals under.

har ett ulltäcke på när det är omkring 0 g är det kallare ett termotäcke blir han svettig ett fleece täcke under

Liknande trådar

Hästvård Hej! Min häst har ett återkommande problem där han får som strävhårig päls ca 1-3 månader efter klippning nr 2 (som blir runt nov-dec)... 2
Svar
29
· Visningar
1 574
Utrustning Hej! Någon som har koll på företag man skulle kunna anlita för att köra en häst från stockholmstrakten till Nederläderna? (Eindhoven)...
Svar
3
· Visningar
260
Senast: Rosett
·
Hästvård Jo jag lånade i våras ut min 9-åriga shetlandsponnyn till en fodervärd och har hitintills verkar gått jätte bra😊 Får regelbundna... 2
Svar
23
· Visningar
2 616
Senast: Stergo
·
Hästvård Hovslagaren var här igår. Han hade sin praktikant med som varit med ett par gånger förr. Hen går sista terminen på...
Svar
19
· Visningar
1 234
Senast: TinyWiny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Ögonfärg
  • Sängproblem...
  • Eurovision 2025

Hund, Katt, Andra Djur