Kläderna i garderoben...

Nillizan

Trådstartare
Tittar in i garderoben och ser på alla mina kläder som hänger där. Har inte kunnat ha något plagg sedan 4-5 månader tillbaks... Är nu lite trött på att gå i mammabyxor och sambons skjortor/t-shirts. (14 dagar kvar till BF :bump:)
Undrar nu om man kan få på sig dessa igen efter förlossningen. Hur lång tid tog det för er att komma i era plagg?

Sv: Kläderna i garderoben...

Ungefär två veckor tog det för mig. Hade nog gått tidigare men det tryckte mot såret. (Blev snittad.) Jag har även fått köpa nya, mindre kläder nu efter 3½ månad... Väger 8 kg mindre än innan jag blev gravid.

Om du kollar i eftermagetraden ar det vaaaldigt olika hur fort magen forsvinner. Min tog jattelang tid. Efter forlossningen sag den ut som en stor kanelbulledeg och nar jag skrattade hoppade magen omkring sa jag holl pa att kissa pa mig for det sag sa roligt ut! Men iaf, efter 10-12 manader var jag nog nere i mina gamla klader igen. Vissa klader kan du sakert anvanda direkt, de tajtaste jeansen kanske far vanta ett tag till...

Flera kläder kommer jag fortfarande inte i (efter 4mån), främst byxor och kjolar. Väger 2-3kg mer än innan jag blev gravid men det är verkligen inte 2-3kg från att komma i kläderna. Men jag har en del övervikt sen innan som jag håller på och kämpar bort nu och när dom kilona är borta hoppas jag komma i ngr jeans jag köpte en månad innan jag blev gravid, dom är knappt använda.

Jag kan fortfarande inte ha tajta skjortor som jag hade innan jag blev gravid, men det kan ju vara for att jag fortfarande ammar. Sen nar jag slutat och de hanger nere vid knana kanske jag kan knappa skjortan igen :D

Dagen efter förlossningen hade jag gått ner mer än vad jag vägde vid inskrivningen så jag kunde ha mina gamla vanliga kläder direkt, men jag köpte ändå nya :D

Såklart lite "mjukt" på magen har man kvar, men det gör inte mig ett dugg..

:)

Med tvillingarna hade jag mina vanliga jeans på mig när jag lämnade BB. Med enlingen tog det ett år innan jag kunde ha mina vanliga kläder. Så det är olika...

Hej!

Ja det är ju förståss väldigt olika. Beror ju mycket på hur mycket man går upp under grav. Jag gick upp 21 kg :eek:. Martin föddes 8/5-09 för drygt två månader sedan och jag har minst 10 kg övervikt fortfarande.
Magen i sig är inget problem, lite mjukare, men inte alls stor. Min övervikt sitter överallt, armar, ben, rygg, rumpa, höfter och bröst!!. Helammar och har fått rediga meloner :crazy: Hoppas komma i mina vanliga jeans till vintern, men då gäller det att träna...
I nuläget kommer jag i de flesta tröjorna, mysbrallorna och t-shirtsen. Skjortor, jeans och andra vanliga byxor går inte alls. Jag har fått inhandla en helt ny sommargarderob i år :mad: Hoppas verkligen att jag inte behöver använda den nästa sommar...

Jag älskar att mysa runt i mjukisbyxor och makens tröjor :angel: men typ 2 veckor efter sonen föddes fyllde maken år och då fick jag utan problem på mig mina W25 jeans.

kl

Jag kom i alla tröjor, mysbyxor, resorkjolar och klänningar nästan direkt, men jag får fortfarande inte på mig alla gamla jeans och jeanskjolar, även om det känns som det har hänt mycket med mina höfter de sista två-tre veckorna. Det är alltså inte för magens skull, utan för att höfterna breddat sig och även låren =) Men jag kommer nog snart i dem igen hoppas jag!

Brösten blir ju rätt stora också, så en del skjortor och sånt kan man ju hänga undan ett tag =)

Jag gick ner alla 12,5 grav kilona på två veckor eller nåt sånt, men kroppen är ju lite ommöblerad och lite degigare än innan, men det är det värt alla gånger!

//julia

Liknande trådar

Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de... 4 5 6
Svar
106
· Visningar
12 005
Senast: monster1
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 489
Senast: Edla
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad... 8 9 10
Svar
187
· Visningar
25 618
Kropp & Själ För 1 år sen ganska precis opererade jag bort en stooor hjärntumör. Vid inskrivandet vägde jag nästan 63kg. Efter 2 mån började jag...
Svar
7
· Visningar
1 105
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• GVFÖ 2025
  • Eurovision 2025
  • Vad gör vi? Del CCXIII

Hund, Katt, Andra Djur