Klädkod på jobbrt

Vilken tur att man inte måste titta om man inte vill. Jag tar nog hellre linne är folk med skorta/t-shirt och svettiga armhålor på plagget som syns... men bara att låta bli å titta om man inte gillar nått. :up:

Fast i mitt fall handlar det om att vi ska bära T-shirt som en del av våran "klädkod".

Alla våra kläder är loggade. Jag ska tex bära loggad jacka när det är kallare även om jag egentligen föredrar att bära en privat jacka.

Det har ju varit rätt mycket snack om hur man bör vara klädd på jobbet och det skiljer ju förstås från arbetplats till arbetplats och vilken situation man befinner sig i. Jag tycker personligen inte att shorts är så uppseendeväckande förutsatt att de har en viss längd förslagsvis till knäna och man kanske inte ska ha kundbesök just den dagen. Linne tycker jag känns ofräsht på jobbet. Ska man på möte i Bryssel krävs det ju en helt annan klädstil. Då är kostym som gäller för män och dräkt(kostum) för kvinnor. Dels för att det anses oartigt att komma i jeans o tröja och dels för att man själv känner sig som en jättebäbis bland en massa välklädda europeer.
Jusister och bankirer förväntas väl ofta vara mer välklädda än ingenjörer. Med sunt förnuft kommer man långt.

Jag kan ibland medvetet provocera och bära baggy jeans och gympaskor på jobbet. Jobbar inte på ngt jätteformellt ställe men klädkoden är generellt annan. I vanliga fall bär jag dock Filippa K-kostymen- dvs chinos i olika färg och stickad/bomullströja alt neutral t-shirt. Ibland väljer jag även medvetet att klä ner detta med instoppade byxben och converse. När jag arbetar kliniskt har jag arbetskläder..

Jag jobbar på varuhus och har fått kläder från företaget. Alla säljare ser likandana ut. Blåa byxor, gul tröja och svarta skor. Lagerpersonal har andra kläder och kommunikationsansvariga har andra kläder. Finns inte så mycket att diskutera.

Jag jobbar inom Kriminalvården och har uniform. Vi har skjorta eller piké och uniformsbyxor (samt jacka och Natotröja, men de har jag sällan inne). Varmt nu på sommaren men också skönt att ha ordentliga arbetskläder tycker jag,

klädkoden på mitt jobb (jobbar spm bilrecondare)är svarta servicebyxor och tjocktröja eller när de är varmt shorts och T-shirt med företagslogan tryckt . Skjorta(skitsnygg för att vara jobbet skjorta) går bra stålhätta i skorna till verkstadskillarna och jobbeskor(typ gympasko) till oss på reconden

Sant! På killarna syns den ju iofs. Men inte på mig! Never ever! Hoppas jag.. :angel:

Hahaha jag närmar mig 40 och tror att klimakteriet snart är här för jag svettas floder ibland när jag får vallningar.

Jag får ringar under armarna och svarta blöta fläckar på ryggen :wtf:

Alla våra bord, förutom ett, som används till frukost, lunch och fika är i soffbordshöjd, så rätt nära kommer fötterna :D nu är det bara två pers som brukar gå barfota, och jag sätter mig ju inte brevid dom om jag ser att dom går barfota, särskilt inte personen som gärna ska upp med foten på knät också, men ibland sätter dom sig jämte mig :)
Fortfarande hamnar ju inte andras fötter i ditt ansikte om du sitter normalt. Jag fattar verkligen inte vad som är det äckliga? Att fötter i bordshöjd kan anses lite ohyfsat känner jag till och anpassar mig efter, men äckligt? Mina kollegor är inte äckliga.

Fortfarande hamnar ju inte andras fötter i ditt ansikte om du sitter normalt. Jag fattar verkligen inte vad som är det äckliga? Att fötter i bordshöjd kan anses lite ohyfsat känner jag till och anpassar mig efter, men äckligt? Mina kollegor är inte äckliga.
Har aldrig skrivit att mina kollegor är äckliga? Har skrivit att jag tycker fötter är äckliga. Har ju inget med mina kollegor att göra, utan mig själv. Vet ej varför jag inte gillar fötter.

(Nära vänner, familj och sambons fötter har jag inget direkt emot)

Har aldrig skrivit att mina kollegor är äckliga? Har skrivit att jag tycker fötter är äckliga. Har ju inget med mina kollegor att göra, utan mig själv. Vet ej varför jag inte gillar fötter.

(Nära vänner, familj och sambons fötter har jag inget direkt emot)
Fötterna sitter ju på kollegorna. För mig är det konstigt att dina äckelkänslor får ligga till grund för hur du tycker att andra ska bete sig.

Jag tycker tex att blodpudding luktar hemskt, men jag tycker inte att mina kollegor gör något olämpligt när de äter det i lunchrummet.

Har du nån gång sett linne som uniform på någon människa, utom på badplatser.?

Ser att @niphredil svarat lite så jag själv tänker. Alla bär inte uniform på sina jobb. Jag vet vissa åkare som har linnen till sina anställda chaufförer för att de inte ska svettas ihjäl på sommaren.

Om man tycker linnen inte hör hemma på jobbet, hur är det med män som arbetar utan tröja (med andra ord bar överkropp)? Det är mer naket kontra ett linne på jobbet.

Fötterna sitter ju på kollegorna. För mig är det konstigt att dina äckelkänslor får ligga till grund för hur du tycker att andra ska bete sig.

Jag tycker tex att blodpudding luktar hemskt, men jag tycker inte att mina kollegor gör något olämpligt när de äter det i lunchrummet.

Det verkar störa dig mer att jag inte gillar fötter, än vad nakna fötter faktiskt stör mig

Det är inte på blodigt allvar. Jag sitter inte med några "äckelkänslor" inför mina barfotade kollegor, jag känner mig obekväm när vi äter ihop och dom barfota lägger upp foten i sitt knä jämte mig.

Vart skriver jag att folk ska bete sig på ett visst sätt efter mina fotnojor?

Det är inte på blodigt allvar. Jag sitter inte med några "äckelkänslor" inför mina barfotade kollegor, jag känner mig obekväm när vi äter ihop och dom barfota lägger upp foten i sitt knä jämte mig.

Tycker fötter är äckliga, så att vissa är barfota på mitt jobb förstår jag inte alls.

Vart skriver jag att folk ska bete sig på ett visst sätt efter mina fotnojor?

Men du tar upp barfota i en tråd om klädkoder, det handlar väl just om att få folk att följa vissa regler? :confused:

På jobbet är det marinblå kläder av märket blåkläder eller jobman och alltid företagets logga på.

Dom boende ska känna sig trygga med att veta att det är vi som går runt på föreningen och det är även därför alla har samma kläder oavsätt om det är lokalvårdare, fastighetsskötare, elektriker, rörmokare eller trädgårdsarbetare som är på föreningen och jobbar.

Men du tar upp barfota i en tråd om klädkoder, det handlar väl just om att få folk att följa vissa regler? :confused:
(det du citerade. Ja, jag tycker fötter är äckliga, men jag sitter ju inte och glor på någons nakna fötter och blir äcklad så :P
Att skriva att jag inte alls förstår att folk går barfota var en överdrift av mig, dumt formulerat! Men jag hade inte gjort det på jobbet)

Ja om klädkoder, inte att jag ville få folk på jobbet att följa en regel om att inte gå barfota, bara för att jag inte gillar fötter.
Fast med hur folk ska bete sig kanske Petruska menade att dom sitter med foten på knät så den hamnar i bordshöjd, när man äter, men det är väl inte direkt konstigt att tycka det är ofräscht?

Senast ändrad:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka