Klädsel vid vått väder

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Juvelflickan
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 814
J

Juvelflickan

Hejsan!

Vad brukar ni ha då ni rider och det regnar, snöar eller liknande?
Själv brukar jag ha en regnrock, men det blir ju så blöt om vaderna.. :crazy:

Tacksam för svar!

"Om Gud skapade mig så skall jag inte behöva buga och be för honom. Han får faktiskt stå för vad han har gjort!"

Sv: Klädsel vid vått väder

Om det regnar: vanliga regnbyxor (ev med hällor under foten), vanlig regnjacka eller rock samt gummiridstövlar. Gillar inte gummiridstövlar nåt vidare men de är iaf vattentäta!

Om det snöar och är kallt gäller ju bara att ta på sig VARMA kläder! Blötsnö: hyfsat vattenavvisande vinterjacka alternativt tjocka tröjor under regnjackan.

Sv: Klädsel vid vått väder

regnar det tar jag på mej gummiridstövlar, regnchaps och en regnjacka som är lite halvlång :)

är det snö å kallt har jag termoridstövlar, termobyxor, vinterjacka, tjocka vantar o mössa under hjälmen :bump:

inget väder stoppar mej :banana: :bump: :banana:

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har haft åldersnojja i stort sett hela mitt liv. Jag har verkligen varit skräckslagen inför tanken på att bli gammal, och tyckt att... 2
Svar
20
· Visningar
5 936
Hästhantering Följande text snurrar runt lite överallt på fb. Vad tycker den samlade bukeflocken om detta? (Själv anser jag att hästar som skakar... 3 4 5
Svar
86
· Visningar
16 762
Senast: Korven
·
F
  • Låst
Hästmänniskan Hatar är kanske överdrivet, men jag gillar honom verkligen inte. Har haft honom i 3 månader och han trivs i stallet och med... 4 5 6
Svar
107
· Visningar
40 095
Senast: scizofren
·
Ridning Hejsan, skall provrida första egna hästen och skulle behöva lite tips för er lite mer vanare! Vilka frågor brukar ni ställa? eller vilka...
Svar
7
· Visningar
1 456

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Dalmatiner
  • Valp med diarré?

Hästrelaterat

Tillbaka