Bukefalos 28 år!

Klä om/stoppa om en stol

BernT

Trådstartare
Jag ska stoppa om/klä om några stolar men funderar på om jag behöver lägga tyg mellan stoppning och möbeltyget?

Jag ska lägga på ny stoppning, sen har jag ett riktigt möbeltyg som jag ska använda. Ska man ha ett tunt tyg mellan dessa också?
 
Ja det ska du. Du behöver lägga en domestik mellan. Den håller stoppningen. Möbeltyget ska bara vara ovanpå utan att ta nån belastning.
 
Beror väl helt på vad det är för typ av stol. När jag stoppade om mina (från 1960) följde jag originaluppbyggnaden - en skiva skumplast fastlimmad på bottenskivan, ett lager vadd, och sedan själva stolstyget fäst med nubb. Det har bevisligen funkat i över 60 år så då tänker jag att det duger åt mig också. Med äldre stolar som har stoppning av tagel eller liknande "lösa" material är det nog klokt att läsa på lite mer om hur just dina stolar är uppbyggda och hur materialet ska hanteras.
 

Liknande trådar

Fritid Håller på att rensa här hemma för att sälja sånt som inte används, och hittade då en låda tyg. Baserat på vad som står på lådan måste...
Svar
4
· Visningar
654
Senast: Rosett
·
Hemmet Jag fyndade skitfina trästolar för 10kr styck som jag ska renovera nu. Aldrig gjort det förut så säkert glömt någon detalj. Jag ska...
Svar
1
· Visningar
578
Senast: MiaMia
·
Kläder & Bli fin Jag behöver hjälp! Jag har alltid varit helt ointresserad av kläder och mode, hemma driver jag helst runt i mjukisbyxor, t-shirt...
2 3
Svar
54
· Visningar
6 071
Senast: Ullmerkott
·
Fritid Min man fyller snart 40år. Tanken är att han ska få ett interrailkort så att vi kan tågluffa genom Europa. Vi ska till Belgien och...
Svar
5
· Visningar
342
Senast: VLMF
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp