Att vara klädd och bekväm

Jag har inga "dressade" byxor. Har tagit mig ifrån det genom att använda ärmlösa klänningar/tunika över leggings och oftast någon rätt ordinär top. Ofta A-linje i trikå som går till knäna, flera är från Indiska. Tycker det blir en bra kombo av bekvämt, praktiskt och presentabelt som fungerar på begränsad budget.
 
Jag älskar kaftaner, ett helt underbart och användbart plagg!

Eller hur!
Jag har tex denna från Kueen som jag älskar (siden så funkar ju även varma sommardagar). Bär den dock öppen med ngt under för att det ska bli lite mindre "morgonrock" på jobbet.

Skärmavbild 2023-12-16 kl. 13.30.11.png
 
Personligen hatar jag "dam"byxor det verkar inte som om man ska behöva ha nåt i fickorna? Det finns säkert undantag men majoriteten av byxorna jag har/har haft/har provat har ju typ antingen inga fickor eller då små fickor att man inte får plats med en mobil eller alternativt att mobilen riskerar att trilla ut om man sätter sig..
Fattar inte?
 
Åh, du har samma problem som jag! Men dock så har jag byxor för sommarhalvåret, men nu på vintern så har jag bara ett par byxor som jag tycker funkar på kontoret. Men de är inte lika varma som mina mjukisbyxor som jag har hemma :arghh: jag vill ha lösa mjuka varma mjukisbyxor! Men jag behöver stor storlek och vill gärna ha något mönstrat (då jag annars har t-shirt med tryck på till, känns lite tråkigt med bara svart till :angel:) ... Men som ändå passar på kontor, lite komplicerat :o:angel:
Hittade en hemsida som säljer sånt men jag har svårt för att avgöra om de passar på kontor eller inte. Skulle dock kunna visa dem här på buke och fråga vad ni tycker ... 🤔
 
Jag behöver hjälp! Jag har alltid varit helt ointresserad av kläder och mode, hemma driver jag helst runt i mjukisbyxor, t-shirt och/eller stickad tröja/kofta.
Eftersom jag de senaste åren jobbat inom vården så har jag där levt i den "vita pyjamasen" och i stallet där övrig tid spenderas har det varit ridbyxor/friluftbyxor.

När det är dags att visa sig bland folk och försöka klä sig lite mer så är jag ställd, för jag har inga kläder jag riktigt trivs i längre känner jag. Jeansen bli obekväma, leggings kan fungera men jag saknar fickor. Det är framförallt byxor som jag tycker är svårt!
Nu väntar dessutom nya tider, då jag har gått ifrån vården och i framtiden tänker mig att jag ska jobbar mer i kontorsmiljö, framför en dator. Där klädkoden verkar vara lite mer dressad.

Så hjälp mig mer era bästa tips på snygga, stilrena kläder som är sköna och bekväma (i första hand byxor), gärna några som sitter bra och inte ger valkar på en kropp som lagt på sig några kg för mycket på senare år 😄
Jag är förtjust i lite fladdriga byxor, med resår någonstans i midjan. Jag är byggd som en kott-ko. Smala långa ben och kort satt kropp. Fladderbyxor funkar perfekt. Och beroende på tyg funkar de i allt från gala till grå måndag. Och de har fickor :up:
Googla byxor vida ben
 
Personligen hatar jag "dam"byxor det verkar inte som om man ska behöva ha nåt i fickorna? Det finns säkert undantag men majoriteten av byxorna jag har/har haft/har provat har ju typ antingen inga fickor eller då små fickor att man inte får plats med en mobil eller alternativt att mobilen riskerar att trilla ut om man sätter sig..
Fattar inte?
De flesta av mina damiga byxor har store rejäla sidofickor.
 
Åh, du har samma problem som jag! Men dock så har jag byxor för sommarhalvåret, men nu på vintern så har jag bara ett par byxor som jag tycker funkar på kontoret. Men de är inte lika varma som mina mjukisbyxor som jag har hemma :arghh: jag vill ha lösa mjuka varma mjukisbyxor! Men jag behöver stor storlek och vill gärna ha något mönstrat (då jag annars har t-shirt med tryck på till, känns lite tråkigt med bara svart till :angel:) ... Men som ändå passar på kontor, lite komplicerat :o:angel:
Hittade en hemsida som säljer sånt men jag har svårt för att avgöra om de passar på kontor eller inte. Skulle dock kunna visa dem här på buke och fråga vad ni tycker ... 🤔
Gör det, så får jag inspireras lite med! 😃
 
Personligen hatar jag "dam"byxor det verkar inte som om man ska behöva ha nåt i fickorna? Det finns säkert undantag men majoriteten av byxorna jag har/har haft/har provat har ju typ antingen inga fickor eller då små fickor att man inte får plats med en mobil eller alternativt att mobilen riskerar att trilla ut om man sätter sig..
Fattar inte?
Instämmer till 100%! Det är något jag blir fruktansvärt provocerad av att kläder gjorda för kvinnor har så värdelösa fickor. :mad: Framförallt byxor men även jackor, min vinterkappa vågar jag t.ex. knappt ha mobilen i om jag inte konstant har handen i fickan så den inte ramlar ut. Vill egentligen bojkotta allt som inte har vettiga fickor men det blir ju inte mycket kvar då...
 
Jag lever mestadels i mjuka och lagom löst sittande klänningar (helst med fickor) och strumpbyxor i olika färg och tjocklek från Snag som är de skönaste som finns, både på jobbet och på fritiden. Klänningarna kommer från lite olika håll, Ellos, Bonprix och några från Snag där med.

Det var ju inte ett svar på byxfrågan, men kanske ett alternativ ändå 😊
 
Instämmer till 100%! Det är något jag blir fruktansvärt provocerad av att kläder gjorda för kvinnor har så värdelösa fickor. :mad: Framförallt byxor men även jackor, min vinterkappa vågar jag t.ex. knappt ha mobilen i om jag inte konstant har handen i fickan så den inte ramlar ut. Vill egentligen bojkotta allt som inte har vettiga fickor men det blir ju inte mycket kvar då...
Nä, det är inte byxfickorna som är för små. Det är mobilerna som är för stora.
 
Nä, det är inte byxfickorna som är för små. Det är mobilerna som är för stora.

Fast innan mobilerna så hade man ju en plånbok typ i samma storlek? Fickorna är ju för det mesta så små så man törs inte ha nåt i dom som är större än ett läppstift typ då allt större än så riskerar att trilla ut. Sen är det ju många tillverkare som inte ens bryr sig om att ha riktiga fickor på finare byxor mot dam. Har aldrig varit med om att maken har samma problem, även finare kostymbyxor har ordentliga fickor.
 
Fast innan mobilerna så hade man ju en plånbok typ i samma storlek? Fickorna är ju för det mesta så små så man törs inte ha nåt i dom som är större än ett läppstift typ då allt större än så riskerar att trilla ut. Sen är det ju många tillverkare som inte ens bryr sig om att ha riktiga fickor på finare byxor mot dam. Har aldrig varit med om att maken har samma problem, även finare kostymbyxor har ordentliga fickor.
Jag har nog inte råkat ut för de byxorna då. De jag har med fickor är rymliga. Skulle jag få plats med en stor mobil skulle dock fickorna behöva gå ner till knäna typ (jag vägrar stora mobiler av den anledningen att det inte går att bära dem med sig på ett normalt sätt).
 
Jag behöver hjälp! Jag har alltid varit helt ointresserad av kläder och mode, hemma driver jag helst runt i mjukisbyxor, t-shirt och/eller stickad tröja/kofta.
Eftersom jag de senaste åren jobbat inom vården så har jag där levt i den "vita pyjamasen" och i stallet där övrig tid spenderas har det varit ridbyxor/friluftbyxor.

När det är dags att visa sig bland folk och försöka klä sig lite mer så är jag ställd, för jag har inga kläder jag riktigt trivs i längre känner jag. Jeansen bli obekväma, leggings kan fungera men jag saknar fickor. Det är framförallt byxor som jag tycker är svårt!
Nu väntar dessutom nya tider, då jag har gått ifrån vården och i framtiden tänker mig att jag ska jobbar mer i kontorsmiljö, framför en dator. Där klädkoden verkar vara lite mer dressad.

Så hjälp mig mer era bästa tips på snygga, stilrena kläder som är sköna och bekväma (i första hand byxor), gärna några som sitter bra och inte ger valkar på en kropp som lagt på sig några kg för mycket på senare år 😄
Tycker COS är stilrent, snyggt och väldigt skönt!
 
Nä, det är inte byxfickorna som är för små. Det är mobilerna som är för stora.
Det är en annan sak som provocerar mig, storleken på mobiler. :D Men jag har typ den minsta mobilen som går att köpa nu så det är inte det som är problemet. De flesta byxor/jeans rymmer knappt en nyckelknippa om de ens har fickor öht. Som @Bulldoozer skrev så är det aldrig ett problem för min manliga partner. Jag har försökt köpa byxor i herrmodell för att lösa problemet, men då funkar passformen inte överhuvudtaget.
 
Gör det, så får jag inspireras lite med! 😃
Jag hittade faktiskt ett mönster som jag gillade nu! 🤩 Men den finns i olika färger och jag kan inte bestämma mig vilken som passar bäst :nailbiting:
Det är rabatt där just nu så jag passar gärna på, plus att jag har ett par andra byxor där som jag gärna vill köpa. Men kanske är mindre passande på kontor :angel:
Kanske ni kan hjälpa mig med vilken färg som passar bäst? De två sista är mera typiska min smak, men tänker att om jag ska ha ett par "svarta" byxor så kanske den första passar bäst då de är mörka men har även mönster 🤔
Mörk:
Hexagonal20Tradition20Black-Gray20-20Joggers-f-1696884366-0.jpg.webp

Blå och vit:
Mosaico20Hexagonal20-20joggers-f-1693428130-0.jpg.webp

Beige och svart:
Mosaico20Hexagonal20invertido20-20joggers-f-1693429184-0.jpg.webp
 
Det andra paret som jag vill köpa är dessa :angel: (bilden är på baksidan, mönstret är likadant på framsidan förutom enhörningen på fickan :D)
18_Joggers-Back-1676362667-1.jpg.webp

Jag har ingen aning om de skulle vara ok på kontor 🤷‍♀️
 
Det beror pa kontor. Vissa kontor ar verkligen formella och da ar de inte okay, andra kontor ar inte formella och dar skulle de passa.
Mina (alla manliga) kollegor klär sig inte i kostym varje dag, men det är snygga kläder köpta i antagligen lite dyrare affärer. De klär sig inte i mjukisbyxor, så därför är jag tveksam inför just det och det får gärna inte se ut som mjukisbyxor. Men jag tänker att också så länge de är snygga och hela (och inte alltför uppenbara) så bör det ju gå bra. Vi har inga kunder som kommer till kontoret, utan all kommunikation sker på datorn, så det borde inte vara något problem på det viset.
Jag gillar dock mönster på byxor och vill ha varma byxor på vintern, därmed känns mjukisbyxor ett av de få alternativen 😅
 
Mina (alla manliga) kollegor klär sig inte i kostym varje dag, men det är snygga kläder köpta i antagligen lite dyrare affärer. De klär sig inte i mjukisbyxor, så därför är jag tveksam inför just det och det får gärna inte se ut som mjukisbyxor. Men jag tänker att också så länge de är snygga och hela (och inte alltför uppenbara) så bör det ju gå bra. Vi har inga kunder som kommer till kontoret, utan all kommunikation sker på datorn, så det borde inte vara något problem på det viset.
Jag gillar dock mönster på byxor och vill ha varma byxor på vintern, därmed känns mjukisbyxor ett av de få alternativen 😅

Jag skulle nog valja nagot annat an mjukisbyxor aven om det vore mina favorit byxor. Nagot lite mer "office aktigt" ... garna stretch i alla former, men med raka (?) ben och utan monster. Raka ben ar alltsa utan mudd langst ner.
Garna, typ, yoga type, byxor med fickor ... Nu vet inte jag vad som finns i Sverige, men det borde finnas nagot. Och inte med monster. Sorry
 

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Under mina senaste 7 år på arbetsmarknaden har jag haft det enkelt med kläder. På de djurrelaterade jobben har jag bara behövt klä mig...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
6 551
Senast: Lingon
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 848
Senast: jemeni
·
Tjatter Apropå alla klädtrådar nu :D : Hade lite för mycket tid på tåget hem i eftermiddags och reflekterade; Vad har egentligen...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
12 818
Senast: TygerTyger
·
Övr. Barn Ja, det skulle jag vilja med Elins farmor! Himmel, den ena farmodern är värre än den andra!!!! Jag trodde inte att någon kunde vara...
43 44 45
Svar
892
· Visningar
74 327
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp