Att vara klädd och bekväm

Både jag och min sambo är likadana när det gäller kläder. Det där med "klä sig snyggt och prydligt" är inte riktigt vår grej :rofl: Men vi har faktiskt hittat bra knep nu!

Jag har ett par "jeggings" eller vad de nu kallades, som köptes i somras. De ser ut som jeans, men är extremt(!) stretchiga åt alla håll. De har riktiga bakfickor och alla sömmar överallt ser ut som på riktiga jeans, det enda som avslöjar dem är att de inte har knapp i midjan. Därför väljer jag alltid att ha en tröja som döljer det. Med en lite prydligare tröja och kanske ett halsband till så ser jag, med mina mått, riktigt välklädd ut!

Sedan har jag ett par svarta byxor som ser ut mer som kostymbyxor, med pressveck fram. Det är lite bootcut-modell dock så att de inte sitter åt över knät utan är lätta att röra sig i och allmänt sköna. Och ja, det är samma sak där som med mina jeggings: De är helt i stretch, dras på som ett par leggings och har inga knappar eller annat som skaver. De är samtidigt i lite tjockare, stadigare material (hur det kombineras med att vara så stretchiga fattar jag inte), så de ser faktiskt prydliga ut på riktigt.

På Dressman har jag hittat en skjorta i någon slags "stretchig flanell", minns inte exakt vad de kallade det. Det ser ut som en vanlig, prydlig skjorta. Men den är stretchig, extremt mjuk och helt galet bekväm. Så bekväm att jag köpte en till mig och en till sambon.

Nu när sambon ska vara prydlig så kör han på att ha den skjortan, och ett par friluftsbyxor. Han har ett par som är svarta, stretchiga, i rak modell och inte lika många fickor som den typiska friluftsbyxan har. Så även om friluftsbyxa inte är något som ses som "finklädd" vanligtvis, så blir de byxorna i kombination med hans skjorta något som faktiskt ser riktigt välklätt ut.

Sedan har jag insett att det absolut bekvämaste som går att ha, det är klänningar. Framförallt klänningar i linnetyg. Väljer man en inte allt för tight sådan, och även där kanske lägger till något halsband eller så, då kan det se hur fint ut som helst. Och man behöver under sommaren inte fundera på att "sätta ihop en outfit". Man vaknar, drar på sig ett plagg. Klart. Klänning är numera min "lat-klädsel". Det kräver mindre än att dra på sig mjukisbyxor och t-shirt.
 
Min absolut bekvamaste kontorsklader ar kontorsbyxor med hog midja och utsvangda ben - aven om de ar lite stora i storlekem (ock alltsa hanger lost) sa sar de valdigt professionellt ut, och med en snygg stickad troja instoppad ut ser man mycket professionell ut - jag gar runt sa hos kunder, som representant for ett stort konsultbolag i finansdistriktet.

Med utsvangda ben kommer man ocksa undan med att gomma ett par snygga och rena vita sneakers som kontorsskor ocksa
 
Jag skulle nog valja nagot annat an mjukisbyxor aven om det vore mina favorit byxor. Nagot lite mer "office aktigt" ... garna stretch i alla former, men med raka (?) ben och utan monster. Raka ben ar alltsa utan mudd langst ner.
Garna, typ, yoga type, byxor med fickor ... Nu vet inte jag vad som finns i Sverige, men det borde finnas nagot. Och inte med monster. Sorry
Om jag hade funnit mjukisbyxor utan mudd längst ned så hade jag köpt dem bums :cautious:
Jag har ett par byxor nu med skotsk rutigt mönster som har viss mudd längst ned men funkar bra på kontoret (köpta på lindex). Men det är bara ett par, jag behöver något par mera. Så jag tänker att det gäller snarare att hitta rätt.

Problemet är att jag tycker även att det är varmare med luft mellan tyget och huden. Och då jag är överviktig så har jag inte så mycket annat val än mjukisbyxor om jag vill få det och varmt tyg. För även om jag hittar byxor som jag kan ha så är de ofta tighta runt benen. Vilket inte gör något på sommaren men blir kallt på vintern.
 
Jag har ett par "jeggings" eller vad de nu kallades, som köptes i somras. De ser ut som jeans, men är extremt(!) stretchiga åt alla håll. De har riktiga bakfickor och alla sömmar överallt ser ut som på riktiga jeans, det enda som avslöjar dem är att de inte har knapp i midjan.
Sy dit en knapp!
 
Tunika, långkofta eller lång skjorta kommer man långt med.
Matcha med scarf och sen mjukisbyxor till.
Jag köpte en julklapp till mig själv nu på morgonen på Pelle pettesson outlet. Sherpakofta som går ned till vaden. Vändbar så man har den som kappa om man vill.
 
Jag behöver hjälp! Jag har alltid varit helt ointresserad av kläder och mode, hemma driver jag helst runt i mjukisbyxor, t-shirt och/eller stickad tröja/kofta.
Eftersom jag de senaste åren jobbat inom vården så har jag där levt i den "vita pyjamasen" och i stallet där övrig tid spenderas har det varit ridbyxor/friluftbyxor.

När det är dags att visa sig bland folk och försöka klä sig lite mer så är jag ställd, för jag har inga kläder jag riktigt trivs i längre känner jag. Jeansen bli obekväma, leggings kan fungera men jag saknar fickor. Det är framförallt byxor som jag tycker är svårt!
Nu väntar dessutom nya tider, då jag har gått ifrån vården och i framtiden tänker mig att jag ska jobbar mer i kontorsmiljö, framför en dator. Där klädkoden verkar vara lite mer dressad.

Så hjälp mig mer era bästa tips på snygga, stilrena kläder som är sköna och bekväma (i första hand byxor), gärna några som sitter bra och inte ger valkar på en kropp som lagt på sig några kg för mycket på senare år 😄
1703239425475.png

Har lagt in det här tidigare.
Landstingspyjamas turned administrativ statstjänsteperson. Mycket svart (men ingen kaftan, dessvärre), loose fit och bekvämt. Revolutionerande för mig att Monki har fickor på de flesta kjolar och klänningar, djupa sådana! Har även köpt många mysiga byxor från samma ställe, som ger om än inte dressat uttryck så iaf ngt mer skräddat än svettpants. Linne, bäckebölja, manchester... Ibland kul design, ibland en hårsmån från att vara en pyjamas.
 
Det andra paret som jag vill köpa är dessa :angel: (bilden är på baksidan, mönstret är likadant på framsidan förutom enhörningen på fickan :D)
18_Joggers-Back-1676362667-1.jpg.webp

Jag har ingen aning om de skulle vara ok på kontor 🤷‍♀️
På mitt kontor hade de varit helt ok och fått massor med komplimanger 🤩 (jobbar på spelföretag)
 
Jag behöver hjälp! Jag har alltid varit helt ointresserad av kläder och mode, hemma driver jag helst runt i mjukisbyxor, t-shirt och/eller stickad tröja/kofta.
Eftersom jag de senaste åren jobbat inom vården så har jag där levt i den "vita pyjamasen" och i stallet där övrig tid spenderas har det varit ridbyxor/friluftbyxor.

När det är dags att visa sig bland folk och försöka klä sig lite mer så är jag ställd, för jag har inga kläder jag riktigt trivs i längre känner jag. Jeansen bli obekväma, leggings kan fungera men jag saknar fickor. Det är framförallt byxor som jag tycker är svårt!
Nu väntar dessutom nya tider, då jag har gått ifrån vården och i framtiden tänker mig att jag ska jobbar mer i kontorsmiljö, framför en dator. Där klädkoden verkar vara lite mer dressad.

Så hjälp mig mer era bästa tips på snygga, stilrena kläder som är sköna och bekväma (i första hand byxor), gärna några som sitter bra och inte ger valkar på en kropp som lagt på sig några kg för mycket på senare år 😄
Sätt en klänning eller kjol över leggings med fickor :)
Helst såklart en klänning eller kjol med fickor också.
 
Sällar mig till klubben som gillar leggings+kjol. Mina oskodda ridleggings är både de skönaste byxor jag äger, och de med störst fickor. Efter att ha vant mig vid MD's gigantiska fickor på låren känns alla andra byxors ficklösningar undermåliga. :angel:

Lägg till en hyfsat vid kjol, prydliga skor, en söt topp och ett halsband så är man plötsligt riktigt snofsig.
 
Sällar mig till klubben som gillar leggings+kjol. Mina oskodda ridleggings är både de skönaste byxor jag äger, och de med störst fickor. Efter att ha vant mig vid MD's gigantiska fickor på låren känns alla andra byxors ficklösningar undermåliga. :angel:

Lägg till en hyfsat vid kjol, prydliga skor, en söt topp och ett halsband så är man plötsligt riktigt snofsig.
Vad står MD för?
 

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Under mina senaste 7 år på arbetsmarknaden har jag haft det enkelt med kläder. På de djurrelaterade jobben har jag bara behövt klä mig...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
6 551
Senast: Lingon
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 846
Senast: jemeni
·
Tjatter Apropå alla klädtrådar nu :D : Hade lite för mycket tid på tåget hem i eftermiddags och reflekterade; Vad har egentligen...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
12 818
Senast: TygerTyger
·
Övr. Barn Ja, det skulle jag vilja med Elins farmor! Himmel, den ena farmodern är värre än den andra!!!! Jag trodde inte att någon kunde vara...
43 44 45
Svar
892
· Visningar
74 325
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Skadade hästar och konvalescenter
  • Dressyrsnack 17
  • Uppdateringstråd

Omröstningar

Tillbaka
Upp