Bukefalos 28 år!

Kläder-spara eller inte...?

diamonia

Trådstartare
Ni som inte ska ha fler barn, hur gör ni med kläderna?

Hade tänkt att spara det som jag tyckte mest om till varje barn men hur mycket kommer de egentligen uppskatta det när de blir stora? Det blir ju lätt rätt så mycket!

Kommer det användas eller bara ligga och samla damm?

Jag har en stickad tröja sen jag var liten som min dotter har använt en gång...

Jag har tänkt att tradera ut det som går att sälja och ge bort resten till syskon och vänner.

Hur resonerar ni andra?
 
Sv: Kläder-spara eller inte...?

Jag har givit bort, lånat ut och sålt på tradera. Kommer göra mig av med alla plagg utom de som betyder mest för mig. Deras 1a klädesplagg.
 
Sv: Kläder-spara eller inte...?

Vi vill nog ha ett barn till, men det vet man ju aldrig om det blir så.
Och vi har sorterat ut Miltons för små kläder i två olika högar; en hög med sådant som inte betyder något speciellt för oss och som vi tänker ge bort till en släkting som snart ska ha barn, om hon vill ha dem förvisso :D Annars åker de ner i en sådan där klädinsamling.

Den andra högen är då såklart sådana kläder som har ett värde för oss; hans första kläder, kläder som vi fått av speciella människor, favoritplaggen, hans avlidna kusins tröja etc. vissa av dessa kläder kommer sparas till eventuella syskon, men vissa är bara Miltons och kommer sparas åt honom till blir stor och kanske får egna barn, om han då vill använda dem.
 
Sv: Kläder-spara eller inte...?

jag kommer göra mig av med allt utom deras första body och byxa.
min farmor har stickat jättefina koftor av pippimodell till båda barnen dessa kommer oxå att sparas... resten får gå till tradera eller ges bort....
 
Sv: Kläder-spara eller inte...?

Jag tänker inte spara mer än ett eller två plagg av sentimentala skäl. Alla resår, plyscher och annat blir rätt pajat på 20 år. Jag ger bort mitt till kompisar eller säljer. (fast jag har inte börjat än ;))
 
Sv: Kläder-spara eller inte...?

Jag gör mig av med allt. Är inte ett dugg sentimental vad gäller kläder så här sparas inget!
 
Sv: Kläder-spara eller inte...?

Jag kommer göra som min mamma gjorde, spara en del som betyder lite extra. Allt hemmastickat sparas. Min mamma hann sticka en del tröjor till Emilia innan hon dog och dom tröjorna betyder väldigt mycket. Har även en del stickat fran när jag och mina syskon var sma som används till barnen.

Det som är helt, fint och rent kommer jag spara och sen ge bort till vänner eller mina syskon när/om dom far barn.
 
Sv: Kläder-spara eller inte...?

Min mamma sparade min första klänning (som hon dessutom sytt själv). Den ligger mest i en låda men jag är glad att den finns!
 
Sv: Kläder-spara eller inte...?

Vi har än så länge bara rensat bort det som är urvuxet och lagt upp på vinden. Även om jag inte är sugen på en till nu kan det hända att det blir ett syskon om några år och då kan nog de gamla kläderna komma till användning.

En del kläder kommer nog förbli enbart sonens, andra lämnar vi nog in till second hand butiken där vi själva köpt lite "slit och släng kläder".

Mamma sparade kläder efter mig som jag klädde mina nallar i. När sonen var född kan mamma med fler kläder som jag haft men jag tyckte det var lite konstig passform på kläderna så de har inte kommit till användning. Det enda ärvda plagg sonen haft är en jeansjacka jag hade som liten och då hade jag ärvt den av min bror som hade den -73. :D
 
Sv: Kläder-spara eller inte...?

Jag sparar allt som är i bra skick, har syskon som blir glada över det. Krasst har jag köpt för mycket apdyra kläder till Snäckan för att ge bort, och tradera är jobbigt.
 
Sv: Kläder-spara eller inte...?

Vi har sprat rätt mycket efter barn 1 som barn 2 får ärva och sen skyfflar vi vidare det mesta till en kompis barn. Jag sparar en del av sentimentala skäl, men inte megamycket. Jag hade nästan inget sparat från min bebistid men min man hade lite mer som jag fick av svärmor och dessa plagg var jag superglad över.
 
Sv: Kläder-spara eller inte...?

Nu vet inte jag om vi är rätt klara med barnafödandet, men jag ger bort rätt mycket, ska spara deras första kläder och kanske nåt mer.

I dagsläget ger jag bort en del till folk jag jobbar med på parkleken, syrran och ibland får någon på forum jag hänger på om de har stort behov. Mina tygpockets ska åka iväg på måndag, då en av sjalbarnen behöver såna.

Jag är rätt bortskämd med att få ärva kläder själv, och tycker att jag borde vara givmild jag med, med första sonen sparade jag mer (=mer snål).
 

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Vi fick lite bebiskläder av en släkting som denne haft i en källare. Mest troligt i alla fall för alla plagg luktade väldigt unket...
Svar
6
· Visningar
880
Senast: Zacci
·
Kropp & Själ Jag är sedan en tid tillbaka sjukskriven på grund av utmattningssyndrom, och har från flera håll fått höra att jag ska "ge mig själv tid...
7 8 9
Svar
161
· Visningar
11 766
Senast: MML
·
Juridik & Ekonomi Jag och min partner har nyligen köpt hus. Jag säljer därför mitt nuvarande hus och lägger in hela vinsten och lite till i nya bostaden...
Svar
16
· Visningar
1 073
Senast: Human
·
Övr. Barn Mitt i en utredning med sonen. Skolan fungerar inte alls. Han är där och han ”sköter” sig, men det blir ingenting gjort. Läste just...
2 3
Svar
53
· Visningar
4 674
Senast: Araminta
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp