Klädkod kavaj och smart casual

Hippocampus

Trådstartare
Nu är panik! Jag har sökt in på en utbildning och är så glad när jag kom in på den! Utbildningen är 3 veckor.
Sista veckan är det avslutningsmiddag och då är klädkoden kavaj.
Jag går i slitna jeans, mjukisbyxor och ridbyxor typ…
Jag är ganska stor, läs tjock och överviktig så vill inte ha något som framhäver något…

Har ni tips på vad jag ska kolla efter?

Resten av utbildningen är ”smart casual”.

Jag måste köpa en ny garderob…
 
Grattis till platsen på utbildningen!

Jag har alltid lite dåligt samvete när jag handlar i lågprisbutiker men älskar byxorna Grace som finns på Lager 157. Har dem i flera färger och använder dem massor på jobbet.
 
Nu är panik! Jag har sökt in på en utbildning och är så glad när jag kom in på den! Utbildningen är 3 veckor.
Sista veckan är det avslutningsmiddag och då är klädkoden kavaj.
Jag går i slitna jeans, mjukisbyxor och ridbyxor typ…
Jag är ganska stor, läs tjock och överviktig så vill inte ha något som framhäver något…

Har ni tips på vad jag ska kolla efter?

Resten av utbildningen är ”smart casual”.

Jag måste köpa en ny garderob…

Stort grattis!

Jag har också behövt vara presentabel senaste året och har lagt på mig mer än vad jag är bekväm med. En kostym med loose fit är räddningen, prydligt och är smickrande för figuren. Här är de jag köpt: https://www.bukefalos.se/threads/att-vara-klaedd-och-bekvaem.1523321/#post-20410665
 
Kan man ha sådana här byxor på klädkod kavaj? Eller är det för icke-formellt? https://www.vila.com/sv-se/spetspry...lPU0xVihgoILLKlP4jBPBGn0BxA0XVIhoCFZsQAvD_BwE

Det dar blir jattebra.
Jag skulle inte stressa sa mycket over kladkoden; baserat pa informationen du har delat har i traden sa skulle jag gissa att en ok lasning av dresscoden ar "Uppkladd, men inte nobelfest".
Jag kan tycka att det ar mycket som ar passande som inte ar typ mjukbyxor, tights, blajeans och hoodies.
Svarta byxor funkar i manga tillfallen, och till den kan du ha vilken blus som helst, eller nagon annan valsittande troja - till och med ratt vit t-shirt kan funka, salange den har bra passform och du ar ovrigt uppkladd med rena skor och har borstat haret.

Gallande "smart casual" sa sager jag som i andra traden - utsvangda byxor med hog midja - ser professionellt ut aven nar de sitter lost, kan enkelt baras med tex. en stickad troja - sa kanner man sig inte alltfor uppkladd och formell om man vanligtvis gar i mer avslappnade klader
 
Jag måste köpa en ny garderob…
Nej, men du behöver införskaffa dig en klänning kanske. :D Du är inte för stor för klänning. Det finns massor med fina klänningar där ute, men välj rätt klänning. Jag är inte sådär flickig och kan inte ha volanger mm, då ser jag ut som lilla Lisa 5 år. Jag behöver en annan typ av klänning om jag ska känna mig bekväm och det är här de flesta av oss går fel när det gäller klänning. Man sätter på sig en modell man inte känner sig bekväm i och så säger man att man inte känner sig bekväm i klänning. Välj en annan modell och en stil som funkar för din personlighet.

Såklart kan du ha de där byxorna du länkade till, men tänk om. Hur ofta får du tillfälle att ha fin klänning på dig? Passa på medan tillfälle ges. Och du behöver inte köpa någonting dyrt, finns massor nu på stan för halva reapriset mm under mellandagarna.
 
Paniken fortsätter, om 1.5 vecka är det dags och jag vet inte vad jag ska ha.... Nu är jag på "klännings"-spåret :rofl:
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag tänkte för inte så länge sedan starta en tråd likt många andra "vad vill jag jobba med"-trådar. Det är kanske lite den typen av råd...
2
Svar
25
· Visningar
3 157
Hästmänniskan Okej, detta kan nog bli ett ganska långt inlägg, men du väljer själv om du vill läsa hela eller ej. Hästar, ridning, trav, har varit...
2
Svar
22
· Visningar
3 908
Senast: shia
·
Kropp & Själ Min story: Jag kraschade på mitt sommarjobb efter mitt sista år på gymnasiet. Betygspressen hade haft mig på högvarv i tre år och pga av...
2
Svar
20
· Visningar
4 110
Senast: Ramona
·
Skola & Jobb Jag har absolut ingen att prata med om detta. Satt och googlade "karriärrådgivning" och kände att jag kanske ska betala för det (så...
2
Svar
22
· Visningar
3 717

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp