(x)bli bättre ryttare trots träningsförbud

Förstår hur ni menar, klarar dock ej att göra det.

Körde igår en häst i stallet som jag även ska köra imorgon =)
Red min passhäst idag på dressyrträningen. Var typ nervös innan och lite spänd ibörjan, men mot slutet började jag kunna slappna av och rida-rida. Kände mig faktiskt starkare än på länge. Alltså jämfört med just innan jag fick träningsförbud, då var jag nära på svimma flera gånger och yr osv. Nu har jag inte vart yr på 2 veckor.

Red lagomt enkla basic övningar. Lite böjt och raka spår och övergångar. Min dressyrtränare/ridlärare är väldigt bra och hon var väldigt positiv efter idag=)

När allting började släppa mot slutet, då var jag verkligen fri. Jag, min passhäst, vi var en och samma själ.

Mår faktiskt mycket bättre. Är positiv för första gången på länge och vill bli frisk.

Ska köra den jag körde igår imorgon igen =) det är roligt och jag känner mig fri. Kör ifrån alla problem. (hon är väldigt lättkörd och lagom pigg/inte het eller stark)

Ska försöka börja vara i skolan mer nästa vecka.

Faktum är att, det känns bättre att ha gått upp 3 1/2 kg och börja få tbx ens liv, jämfört med när jag gick ned 6-7 kg och allt började tas ifrån mig, bråk hemma, osv
 
Hellu! Lite update, förra tisdagen fick jag grönt ljus för rida/träna igen från bup så mkt som jag klarar av!
Vilket var roligt. Min passhäst börjar bli riktigt fin nu å jag hitta tillbaka till ridningen! Nu utvecklas vi äntligen tillsammans igen, först hans break och sen mitt break, men nu tusan! Var så härligt idag på dressyrträningen för fick mkt att tänka/förbättra osv men faktum är att jag fixade det också, var ej helt död efteråt utan kände mig stark.

Vi dansade fram när jag väl slappnade av osv. Så sitt jag nästan å skrattar😂
Om 2 veckor ska vi årsdebutera I dressyr! Galoppen börjar sitta riktigt bra nu!
Prövade hoppa förra veckan med honom, (hans livs andra gång) för tänkte vänster galoppen ksk skulle bli lättare då, jo tjena inre var de svårt då inte? Han tom landade i rätt galopp 90% av gångerna(å gjorde något galopp ombyte just innan heh, kom I vänster genom svängen sen vart det höger å sen efter hindret landade vi I vänster. Hoppa även diagonalt å då landade han I rätt ny galopp, en gång vart det ej men då vart det nästan galopp ombyte i hörnet, han bytte fram men ej bak så bröt av å fatta ny,

Var så sjukt roligt för sen när vi avsluta på gräset var han uuunderbar
 
För övrigt, med tanke på rubriken.
Jag hsr utvecklats som ryttare trots träningsförbudet. Rider mkt bättre nu än innan. Varför? Jag vilade upp min kropp, hade kunnat vila lite längre, och började kämpa för att må bättre. När jag mår å ät bättre orkar jag mer.

Från att ha vart svimfärdig till att känna sig stark under ett ordentligt ridpass, man får så mkt mer glädje då.
Sen njut jag mer av att rida nu, och jag stressar inte lika mkt. Lärde mig även en hel del av att se från marken.

Dock är detta något jag aldrig vill göra igen, missade tot 7 ridlektioner på ridskolan å typ 4 med min passhäst.
Imponerad av min passhäst ändå... Stått flera veckor å inte tappat någonting, han var liiite varm idag efter totalt 1 h å 30 min dressyrträning(red 30 min innan så han skulle vara lugnare) å han var LITE varm vid sadelgjorden/gummihuvan...😂😂🙄
 

Liknande trådar

Anläggning Hej! Hade behövt få råd kring vad jag som ridskoleelev kan göra när jag ser att en häst på ridskolan rids även fast den visar tydliga...
2
Svar
20
· Visningar
1 722
Senast: BornAgain
·
Hästmänniskan För ett par månader sedan skrev jag ett inlägg om att börja rida igen, att söka mig tillbaka till ridskolan, ta privatlektioner, etc ...
Svar
10
· Visningar
999
Hästmänniskan Jag har haft min häst i många år och utbildat den själv med hjälp av tränare. Älskar hästen över allt annat och har ridit den tusentals...
Svar
17
· Visningar
2 724
Senast: Solstig
·
Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
6 795
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp