Klätter/klösträd

sofia77

Trådstartare
Funderar lite på detta. Vi har ett stort träd som går upp till taket ivardagsrumet och ett lite i sovrumet som nu börjar gå sönder. Det var 3 våningar men det har gått sönder så det är bara 2 vånigar eller hur man säger det är en botten me kryp in och sedan en pelare med bräda på iallafall. Den är sliten för repet håller på att lossna.
Jag vill köpa en ny dit för katterna sitter på den och tittar ut genom förnstret. Men sambon tycker det är överdrivet och att det inte behövs.

Hur många klätter/klösträd har ni till era katter?
 
Haha, våra katter vill inte klösa på klösbrädan vi har köpt, de klöser på köksbordsbenet istället :rofl: Men det gör inte så mycket, bordet är så gammalt o slitet ändå...
 
mina busar har ett 3-plans i vardagsrummet som de glatt klättrar i och sover på och ibland klöser på för att klösa klorna gör man ju helst på mattes mattor :mad:
 
har en liten som är runt en meter. den använder de dagligen. sitter på den, vässar klona, busar upp och ner och hoppar även upp från den till mitt stora skåp med glasdörrar. skulle velja ha en större men får tyvärr inte plats.
 
Vi har en rätt liten,en sådan med en låda där de kan krypa in och en platå där de kan ligga. De använder den knappt förutom att klösa på.
Har dock kollat in en jätteklätterställning som vi ska köpa vid lön, (undrar bara vart vi ska stuva sofforna i princip :crazy: )
Men den skiter de väl i den med :smirk:
 
Jag har ett stort med 3 våningar lite rör att klättra i och hängmatta och på pelarna är det rep. Jag har 3 katter och de älskar det, men jag tycker själv att det är lite stort i vardagsrummet :o
Fluff
 
Vi köpte ett klätterträd på fem våningar från Ellos för några månader sedan. Man skulle sätta ihop det själv men det var något fel på det, ena hålet var för litet. :mad: Men efter mycket om och men har vi spikat/klistrat ihop det. Och tror ni kattuslingarna använder det?! :rofl:
Nej, det får bara stå och damma. :angel:
 
Vi byggde en egen klätterställning :idea:
Har alltid varit lite skeptiska mot dom som finns att köpa på djuraffärerna... :crazy:
Så vi tog och knåpade ihop en egen. Kan säga att det blev mycket lyckat!!!
Katterna gillar den super mycket men det är bara en av dom som klöser på den.

Nu letar vi efter nya idéer!
Så är det någon som har något tips??
 
Vi har ett mediumstort klösträd till våra kisar, det är väldigt poppis, men känner att eftersom vi har 5 katter så behövs det fler....

Tur att man har en attans händig sambo som bygger dem själv :)

Mvh C + Gänget
 
Har sett bilder där folk har satt upp hyllor på väggarn så katterna kan klättra uppåt och man kan kanske fixa något att klösa på oxå. Och kanske fixa snören eller rep som är roliga att leka med
 
Ja vi såg någon bild här på buke från någon annan sida...
och då hade dom satt upp som hyllplan på olika höjd ovanför sängen...Det såg jätte toppen ut!! :love:

Blir nog till att göra så om vi hittar en bättre lägenhet. :banana:
 
Hyllor var en himlans bra idé!

Själva har jag och sambon ett egenhändigt ihopknåpat träd. Med tre fyllplan, går upp till taket. otroligt poppis!
 

Liknande trådar

Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 330
Övr. Hund Min hund fyller sju år i mars. Han är en blandras mellan 75% Jack russel och 25% Dansk-svensk gårdshund. Han är en fantastiskt snäll och...
Svar
11
· Visningar
5 758
Senast: paradiset
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp