Bukefalos 28 år!

Klättrande kjol

Winni

Trådstartare
Jaha nu har jag köpt ett par kjolar och tänkte börja ha det igen. Jag är en byxtjej egentligen men för många många år sedan fick jag kjol period.

Och nu är det dags igen. Men jag insåg varför jag tyckte det blev bökigt med kjol...de klättrar på benen :mad: Då hade jag olika underkjolar beroende på vilken typ av kjol jag skulle ha på mig. Det blev varmt och det blev urbökigt :cautious:

Finns det något annat smart sätt att inte få kjolen klättrandes till midjan när man går?
 
Sv: Klättrande kjol

Fast när jag nu ska ha en lite mer rak modell och en också är i stretch, lite rak och tight modell så funkar det ju inte med en större storlek. De kommer att klättra ändå.
 
Sv: Klättrande kjol

Ser du nån som inte går och drar ner såna kjolar för att de klättrar. Jag tycker alla gör det.
 
Sv: Klättrande kjol

Haha, klockrent observerat! :D

KL

Har också någon sådan kjol och den klättrar oerhört. Det var bara då den blev gammal, sliten och uttöjd efter kroppen som den slutade klättra upp mot rumpan och då är den ändå rätt stor. :)
 
Sv: Klättrande kjol

Haha, klockrent observerat! :D

KL

Har också någon sådan kjol och den klättrar oerhört. Det var bara då den blev gammal, sliten och uttöjd efter kroppen som den slutade klättra upp mot rumpan och då är den ändå rätt stor. :)


Vad är stort, rumpan eller kjolen?:D
Förlåt, kunde inte låta bli...:p
 
Sv: Klättrande kjol

Jag går väldigt ofta i kjol och för mig så beror det på vad jag har under om kjolen klättrar eller inte. Sammetstajts t ex är helt omöjliga medan bomullstajts och nylonstrumpor funkar bra.
 
Sv: Klättrande kjol

Enligt min erfarenhet klättrar enbart kjolar när de är för trånga. Jag märker viktuppgång just på att kjolarna börjar klättra, vilket jag HATAR!

Jag har tex en kjol fr H&M i två storlekar. Den mindre klättrar och den större rör sig ej.

Jag har aldrig varit med om att kjolar har klättrar om de inte varit för små.
 
Sv: Klättrande kjol

Jag har aldrig varit med om att kjolar har klättrar om de inte varit för små.

.. eller i en modell som inte passar kroppen.
Jag tycker det är väldigt snyggt med pennkjolar men eftersom jag själv inte ser ut som en penna blir det liksom inget bra på mig oavsett hur snyggt det är på andra.
 
Sv: Klättrande kjol

För mig är det olika beroende på vad jag har under. En kjol som klättrar med visst underlag klättrar inte med annat.
 
Sv: Klättrande kjol

.. eller i en modell som inte passar kroppen.
Jag tycker det är väldigt snyggt med pennkjolar men eftersom jag själv inte ser ut som en penna blir det liksom inget bra på mig oavsett hur snyggt det är på andra.

*delvis KL*

Precis, modell kontra kroppsform spelar också roll. Nu har jag nog ingen jättebra bild, men den här kjolen klättrar på mig. Inte förliten (snarare aningens stor när den inte är helt helt nytvättad), men modellen, längden och jag är inte heelt överens.Den slutar precis ovan knäet, även om mina ben blev väldigt konstiga på den där bilden
1004608_463660080396637_374840265_n.jpg



En betydligt kortare kjol som dessutom är tightare - den klättrar inte alls.
303813_363628943733085_488695825_n.jpg


Även vissa klänningar klättrar nederdelen på för mig.
 
Sv: Klättrande kjol

Jag går väldigt ofta i kjol och för mig så beror det på vad jag har under om kjolen klättrar eller inte. Sammetstajts t ex är helt omöjliga medan bomullstajts och nylonstrumpor funkar bra.



Det var därför jag körde med underkjol, då spelade det ingen roll vad jag hade på benen.

Och nu har jag tänkt ha leggings under och det funkade inte alls såg jag :(
 
Sv: Klättrande kjol

Men när jag var i kjol- och klänningstaget hade jag allt från längre, som till halva vaden och korta på halva låret. Och i flera olika modeller och tyger.

Gemensamt hade de alla att de klättrade mer eller mindre och/eller kröp in mellan benen :o Ja så att det såg ut som om jag hade byxkjol eller nåt :crazy:
 
Sv: Klättrande kjol

När jag kollat runt lite på nätet hittar jag något som heter "girdle" :confused:

Kan det funka i stället för underkjol tror ni? Fast då kommer jag ju att ha trosor, leggings och på det en girdle :crazy: Byxa på byxa på byxa hahaha!
 
Sv: Klättrande kjol

Girdle = gördel

Sen om det fungerar mot klättrande kjolar eller ej är nog högst induvidiellt. Det finns ju en uppsjö plagg som ryms inom det som kallas "shapewear". Jag har dock aldrig upplevt någon skillnad i om en kjol/klänning klättrar upp eller pga det. (För mig spelar det alltså ingen roll om det är 'strävt' eller 'halkigt' under kjolen, utan för mig handlar det nog mer om kroppsform och kjolmodell)

Att ha gördel över leggings tror jag inte på, det lär bli obekvämt, men prova =)
 

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 653
Senast: jemeni
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
5 191
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
5 079
Senast: Grazing
·
Kläder & Bli fin Pga annan tråd här i forumet började jag åter igen fundera på det här med olika material i kläder. Hur ska man tänka egentligen och hur...
2
Svar
20
· Visningar
1 526

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Livförsäkring
  • Uppdateringstråd 29
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp