Fler kommuner kommer nu att följa efter eftersom många har inväntat domenVellinge är något av en skräck-kommun.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Fler kommuner kommer nu att följa efter eftersom många har inväntat domenVellinge är något av en skräck-kommun.
Tja det jag har märkt att dom vill ha tomma flarror eller pantkvitton. När jag kommer med en kasse med tomflarror så blir jag trakasserad av dom när dom säger panta panta panta
Nu säger ju Högsta Förvaltningsdomstolen i sin dom att kommunerna vet själva bäst om man behöver införa lokaka tiggeriförbud
Det blir inget bättre av. Men det finns ju också fler skräck-kommuner. Vellinge ligger ändå högt på den listan.Fler kommuner kommer nu att följa efter eftersom många har inväntat domen
Då förstår jag inte varför Högsta Förvaltningsdomstolen vill bidra till att rasismen breder ut sig i SverigeJa? Det motsäger fortfarande inte det faktum att rasismen är utbredd i Vellinge. Jösses människa, läs vad jag skriver.
Då förstår jag inte varför Högsta Förvaltningsdomstolen vill bidra till att rasismen breder ut sig i Sverige
Men jag vill ju inte ge pengar till en tiggare. Så jag känner mig trakaserad av att dom är ihärdiga mot migTrakasserad tror jag i och för sig inte att du blir.
Och det är ju en rimlig grej, om man nu vill skänka till tiggare.
Dom ska väl förhindra rasism eller....Ja, säg det du.
Dom ska väl förhindra rasism eller....
Eller så är det inte är rasismJa, det vore ju det rimliga.
Eller så är det inte är rasism. För Högsta Förvaltningsdomstolen är väl dom som vet bäst eftersom det inte går att överklaga detta
Om det vore så varför är den ingen som stämmer dom inför domstol för rasismJag har inte påstått att beslutet i sig är rasistiskt. Jag har däremot påstått att Vellinge som kommun är rejält drabbad av rasism.
Om det vore så varför är den ingen som stämmer dom inför domstol för rasism
Eller så är det inte rasism. Det är bara du som tycker det....Jadu. Vore det så enkelt att "stämma" någon för rasism hade problemet med rasistiska strukturer kanske varit ett minne blott idag, vem vet.
Ja? Det motsäger fortfarande inte det faktum att rasismen är utbredd i Vellinge. Jösses människa, läs vad jag skriver.
Du kanske känner till att det redan finns lagrum som reglerar trakasserier? BrB 4. kap 7§ om ofredande är applicerbar på det mesta i den vägen som du kan riskera att uppleva av tiggare, så ur den synvinkeln finns ingen anledning till specifik lagstiftning kring tiggande. Om det nu verkligen är påstridighet som du besväras av, och inte själva tiggandet i sig.Men jag vill ju inte ge pengar till en tiggare. Så jag känner mig trakaserad av att dom är ihärdiga mot mig
Eller så är det inte rasism. Det är bara du som tycker det....
Det är möjligt att rasismen är utbredd i Vellinge.
Men varför väljer du att diskutera rasism i en tråd som handlar om tiggeri?
Anser du att det är rasism att ogilla tiggeri, och att inte vilja ge till tiggare?
Men för att ha Swish behövs ju (väl?) svenskt bankkonto och svensk bankID. Det får man knappast om man är utländsk medborgare utan svensk adress eller bankkonto? Man kan inte swisha till utlandet, eller...? Jag tror också att folk skulle dra sig för att hala fram mobilen och börja swisha, istället för att släppa ner några mynt i förbifarten.Jag är redan kontantlös och kan inte ge oavsett om jag vill eller ej.
Tror det kommer lösas med swish..