Klätterfia!

• Småbarn
  • Trådstartare Trådstartare dorisdoris
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 34
  • Visningar Visningar 3 655
Sv: Klätterfia!

*lånar o svarar delvis*

Att de skall få utforska o gå på törnar? (skrattar lite för mig själv) Ja, visst helt ok, 10 gången hon trillar ner från bordet BORDE hon väl ha lärt sig?

Att hon klättrar upp på stolarna och vidare på ryggstödet och står o vippar, nej men det är väl bara att säga åt henne??Alt visa att stolen kan tippa, då LÄR hon sig det, för hon är i den UTVECKLINGSFASEN just nu (förlåt aningens sarkastiska ton, men jag är bara så less på hennes klättrande idag)

Min lilla tjej gör som sin storebror, dvs klättrar på ALLT, men hon har inte balansen för det.

Instämmer med föregående skrivare att jag måste kunna gå på toa, göra ngt med storebror etc utan att höka henne jämt!

Att klättra upp på en stol med ryggstöd för att sitta=ok för mig, inte att klättra vidare på bordet för att svinga lampan alt stå o väga på ryggstödet. Eller att klättra upp på en pall...

Spännband, hur gör ni då?

Att lägga stolen fungerar inte... hon reser upp den igen...*suck*

Funderade ett tag när det var som värst på att sätta upp eltråd så hon inte kunde klättra;)...

Annars hade vi som många andra skrivit stolar uppe på bordet alternativt nerlagda (men då försökte hon balansera på nervälta stolar istället:D).

Det går över. Saga fyllde 2 igår (fy vad fort det går) och nu reder hon ut de flesta situationer, är bara dagispersonalen som får hjärtat i halgropen ibland då hon visar upp sina färdigheter:D.

På barnet eller...? :D

Eller hur kopplar du det?

Nej men vet du, vi diskuterade just koppel i helgen. Jag har kommit på när jag faktiskt skulle använda typ halsband runt magen och flexi :D

Nej jag surrar fast det runt benen på stolarna ( inkjutna ) och fäster haken i handöglan på kopplet.

Men man kan inte heller vara en hönsmamma och vakta dem varenda sekund! Lite törner måste de få!

När min yngste var runt fjorton månader pillade han i ett obevakat ögonblick upp ett (äldre) fönsterlås, klättrade ut och ställde sig på fönsterbrädan *utanför* fönstret :eek: Är jag hönsmamma som inte lät honom ta törnen att trilla ner i stenrabatten utanför så att han lärde sig? Vissa barn måste man se till att ha lite mer säkerhetsåtgärder kring för att inte behöva punktmarkera varenda sekund. Annars är man bara rent korkad.

*lånar o svarar delvis*

Att de skall få utforska o gå på törnar? (skrattar lite för mig själv) Ja, visst helt ok, 10 gången hon trillar ner från bordet BORDE hon väl ha lärt sig?

Nejförstårdu, det är du och jag (och några till här i tråden) som har lite dumma barn helt enkelt. Alternativt har de trillat så många gånger för att "lära sig" att de tappat för många hjärnceller :cool:

Att hon klättrar upp på stolarna och vidare på ryggstödet och står o vippar, nej men det är väl bara att säga åt henne??Alt visa att stolen kan tippa, då LÄR hon sig det, för hon är i den UTVECKLINGSFASEN just nu (förlåt aningens sarkastiska ton, men jag är bara så less på hennes klättrande idag)

Min lilla tjej gör som sin storebror, dvs klättrar på ALLT, men hon har inte balansen för det.

Instämmer med föregående skrivare att jag måste kunna gå på toa, göra ngt med storebror etc utan att höka henne jämt!

Att klättra upp på en stol med ryggstöd för att sitta=ok för mig, inte att klättra vidare på bordet för att svinga lampan alt stå o väga på ryggstödet. Eller att klättra upp på en pall...

Spännband, hur gör ni då?

Att lägga stolen fungerar inte... hon reser upp den igen...*suck*

Ta ett långt spännband, typ för att surra fast last på bilen, eller koppla ihop flera stycken så du får ett par meter band. Surra vågrätt runt hela paketet av stolar + bord, gärna invävt i stolsryggarna och med några extravarv kring bordsbenen. Funkar finfint!

Haha då kan man nog lika gärna hiva ut hela möblemanget, aldrig att man orkar surra upp för att använda en stol igen :D

/Kungen är full av stock och sten
Skogen är full av lingonben
Pär är full av tomtar
Hur ska Lillan orka?

Skoja inte! Vi kunde inte ha tavlor på väggarna eller minsta prydnadssak. Nu är det fem och sex och går att ha i möblerade rum.

Lite törner måste de få!

Men klättring på bord är väl inte en lek? Det är väl en himla skillnad att leka och ramla än att göra hyss och ramla?
Vad händer om barnet klättrar upp och dyker med hela ansiktet i en 275 graders potatisgratäng.
Lite svåra brännskador i ansiktet får man ta?

På borden ska man inte vara - punkt.

dorisdoris Jag sköt in stolarna så innerbenen kom mot varandra och sen satt jag fast alla 4 stolar i varandra.

Känner tyvärr igen det, vårat hem ser tämligen kalt ut för tillfället.

Har nu kommit på den fina idén med att sätta upp tavellister där man kan förvara ljus m.m så det inte blir så satans tråkigt.

lingonben: Yes, man får göra lite Povel-dans när man är som mest frustrerad :D

Men klättring på bord är väl inte en lek? Det är väl en himla skillnad att leka och ramla än att göra hyss och ramla?
Vad händer om barnet klättrar upp och dyker med hela ansiktet i en 275 graders potatisgratäng.
Lite svåra brännskador i ansiktet får man ta?
Eller att ramla ut från andra våningen ned på betong, som fallet var för oss.

Skoja inte! Vi kunde inte ha tavlor på väggarna eller minsta prydnadssak. Nu är det fem och sex och går att ha i möblerade rum.

Det. :D

Vi har löst klättra-upp-på-stolar-och-göra-saker-man-inte-får genom att sätta en grind till köket så sonen bara kan vara där när vi är med. Bara.

Lite köksmiljöträning får han före och efter måltiderna när vi visar och säger ifrån vad man får och inte får göra. Det är nog för att man ska bli gråhårig ändå...

Liknande trådar

Småbarn Vi går igenom en tuff period just nu. Dottern får sammanbrott som byter av varandra, och sonen hakar på. Det är starka viljor... 7 8 9
Svar
170
· Visningar
9 699
Småbarn Läste om @Midsommarblomsters erfarenheter av organiserad gymnastiklek i grupp, och förstår absolut utmaningarna kring den typen av...
Svar
6
· Visningar
580
Övr. Barn Det blir kanske ett brandtal det här, vi får se. Dottern har börjat på gymnastik. Eller mer korrekt - lek i gymnastiksal för småbarn...
Svar
18
· Visningar
2 065
Hemmet Vi har haft vår stuga första den här vintern och framförallt har det under påsken blivit uppenbart att många kör skoter in på vår tomt... 3 4 5
Svar
85
· Visningar
5 048
Senast: Marita73
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Akvarietråden V
  • Blandraser och renraser