Klättring för barn?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Vilya

Trådstartare
Hej,

Någon som vet något om klättring? Min dotter som är sju vill börja klättra. Vill ha lite tips på vad man ska tänka på, risker, utrustning, föreningar osv...

Sv: Klättring för barn?

Kontakta en klätterklubb och låt henne gå en klätterkurs. Det finns såna även för småttingar. Sedan bör även du själv gå en kurs i säkring (dvs att stå nere på marken och sköta klätterlinan, hur lina + sele ska fästas etc). Då minimerar du risken för onödiga olyckor. Jag tycker klättring är jätteroligt och en bra sport att pyssla med ihop med barnen, men jag skulle aldrig börja på egen hand utan att de fått lära sig grunderna på en vettig klubb. Det kan bli farligt om man gör fel, på samma vis som ridningen. Men också väldigt roligt och ger bra allmänstyrka och smidighet! :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Vad tycker era 8-åriga barn om? Framförallt flickor. Vad är poppis? Vill överraska min kompis barn när jag kommer förbi, men känner...
Svar
12
· Visningar
877
Senast: clusia
·
Övr. Barn Det blir kanske ett brandtal det här, vi får se. Dottern har börjat på gymnastik. Eller mer korrekt - lek i gymnastiksal för småbarn...
Svar
18
· Visningar
2 069
Övr. Barn Det är sportlov och dottern är på fritids. Hon har en hårsnodd med en stor dekoration på som hon ska släpa med sig överallt. Hon hade...
Svar
7
· Visningar
903
Senast: Krålus
·
Övr. Barn Jag behöver era råd inför en förestående separation och flytt. Funderar kring vilken boendeyta som är rimlig att tänka sig som singel...
Svar
19
· Visningar
1 052
Senast: tomte
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka