Kli i öronen - på mig.

Jo tjolahopp. Kommer ner till VC och får träffa en sköterska. Som inte alls hade förstått att jag hade fruktansvärd klåda, nedsatt hörsel, o sus som bara ökade - i bägge öronen. Hon försöker spola öronen då hon ser en vaxpropp i ena örat, misslyckas.
Ett besök helt i onödan, om dom bara hade lyssnat på vad jag sa.
Så nu ska vi se vad doktorn säger imorgon.
Men det du beskriver där KAN ju också vara symptom på vaxproppar. Jag hade exakt så nyligen, sköterskan fick kämpa och spola i en halvtimme innan gigantiska vaxproppar lossnade. Hade förberett med vaxol några dar innan, annars hade det nog inte gått. Känslan efteråt var som att vara en superhjälte med ett nytt skarpt sinne, visste att jag hört dåligt innan men hade ingen aning om hur illa det varit. Klådan satt i några dar efteråt men släppte sen och nu mår öronen fint.
 
Angående extern otit hade jag det i augusti, och jag skojar inte - jag föder hellre barn, för den smärtan var det värsta jag varit med om.
Var sjukskriven 1 vecka, fyra besök på lasarettet och diverse antibiotika och alsolspritomslag. Hela huvudet var svullet, hela käken och ner på halsen. 😩

(Ett tips, klia dig inte hårt i öronen med en hårnål och sen bada i havet dagligen, där det dessutom strax efter kom larm om bajsbakterier i vattnet. 🙄)

Iaf frågade jag två olika doktorer om min ständiga klåda i öronen och de rekommenderade Vaxol som är nån olja eftersom klåda ofta är torrhet och eksem.
Räcker inte det kan man behandla med kortison.

Mvh Öronbarn since 1982
 
Men det du beskriver där KAN ju också vara symptom på vaxproppar. Jag hade exakt så nyligen, sköterskan fick kämpa och spola i en halvtimme innan gigantiska vaxproppar lossnade. Hade förberett med vaxol några dar innan, annars hade det nog inte gått. Känslan efteråt var som att vara en superhjälte med ett nytt skarpt sinne, visste att jag hört dåligt innan men hade ingen aning om hur illa det varit. Klådan satt i några dar efteråt men släppte sen och nu mår öronen fint.
Det är vaxproppar, troligen orsakade av att jag kliat för att jag har exem. Två läkare inspekterade mina öron. Så nu har jag cortison m antibiotika i tio dagar och Revaxör över helgen. Vaxpropparna gick inte att dammsuga ut så dom hoppas att det ska gå att skölja ut på tisdag. Det hoppas jag också för jag är döv nästintill och det tjuter. Å sen måste jag ju få säga att jag vill SE dessa vaxproppar...
 
Det är vaxproppar, troligen orsakade av att jag kliat för att jag har exem. Två läkare inspekterade mina öron. Så nu har jag cortison m antibiotika i tio dagar och Revaxör över helgen. Vaxpropparna gick inte att dammsuga ut så dom hoppas att det ska gå att skölja ut på tisdag. Det hoppas jag också för jag är döv nästintill och det tjuter. Å sen måste jag ju få säga att jag vill SE dessa vaxproppar...
Ok, då löser det sig nog bra snart för de stackars öronen! Och jo, det är en tillfredsställande skräckblandad förtjusning att få se dom lossna...😁
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har väldigt små/smala/trånga hörselgångar och har svårt att hitta in ear-lurar som håller sig kvar i öronen. Jag byter alltid till...
Svar
10
· Visningar
538
Senast: Murray
·
Kropp & Själ Jag fick reda på att jag har en liten hörselnedsättning på ena örat redan för 25-30 år sedan, beskedet kom då som en överraskning. Jag...
2
Svar
27
· Visningar
1 552
Senast: hastflicka
·
Kropp & Själ Jag har haft ont i ländryggen i några år nu på morgonen när jag vaknat (stel och öm i musklerna ffa) men det har blivit så att säga...
Svar
14
· Visningar
556
Senast: Ramona
·
Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
27
· Visningar
2 122
Senast: Hazel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCVI
  • Eurovision Song Contest 2024
  • Kämpa på

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp