"klickar" när valpen andas

Bacardirazz

Trådstartare
Köpte en 12veckors valp för knappt en vecka sedan. Märkte en morgon att det "klickar" ibland när han andas i strupen eller näsan. Har ni varit med om detta? Kan det vara mask?

På besiktningen hade de kollat lungor/andning vilket var u.a.
 
Sv: "klickar" när valpen andas

Så gör det på Ailu också, men bara då han sover så jag antog att det är när han råkar röra tungan/struplocket eller liknande.
 
Sv: "klickar" när valpen andas

Det gör det på mig också sedan jag opererade bort halsmandlarna. Jäkligt störigt :p

Det känns som att det är två ytor som normalt ligger emot varann, men som liksom "klickar ifrån varann" när jag andas. Beror lite på hur man ligger.

Skulle inte tro att det är farligt, själv har jag överlevt bra många år :D
 

Liknande trådar

Övr. Hund Vet inte riktigt vad jag vill med detta långa inlägg, för ingen annan kan ju veta, men det kanske hjälper att sortera ut mig själv genom...
2
Svar
21
· Visningar
3 417
Senast: geting
·
Katthälsa Hej, Vi har en 10-månaders katt som sista två månaderna ungefär har börjat kräkas lite mer regelbundet och vi har svårt att klura ut...
Svar
12
· Visningar
1 304
Senast: Sassy
·
Övr. Hund Som rubriken lyder, hur långt ”kan” man gå med valp? Har en sheltie tik hemma på 14 veckor och har ända sen jag hämtat henne känt mig...
Svar
9
· Visningar
1 349
Senast: Luff
·
Hundhälsa Idag fick min stövarhane på 6 år åka in akut till veterinären, med vad jag trodde var kraftig buksmärta (sa innan jag åkte till min man...
Svar
12
· Visningar
2 445

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp