Klickbara punkter i bild

Lorelie

Trådstartare
Jag vill göra en meny av en bild, dvs ha klickbara punkter i en bild, men hur får jag fram kordinaterna? Jag har photoshop.
 
Koordinaterna borde väl vara hur många pixar åt ett visst håll ytan ska täcka. Du får väl räkna/tänka ut koordinaterna och testa dig fram!
Jag brukar göra det i Dreamweaver och då är det bara att dra upp ytan man vill ska vara klickbar...
 
Okej... Kan ju försöka.
Det stod i boken jag har att det ska gå i de flesta bildprogram, även i paint! Men jag hittar det varken i paint eller photoshop =/
 
om du har en bild på en häst å du vill ha huvudet klickbart kan du använda front page då kan du välja ett verktyg där du kan välja hur stor del som ska vara klickbar å vart.

Bra me front page är ju oxå att du lär dig html koderna, de e bara å kolla sen i html hur koden ser ut å försöka memorera å ändra om i html, sen klicka på förhandsgranska så ser man hur resultatet blev, skitbra!
 
i photoshop och paintshop: använd info-fliken i rutan där navigeraren finns. där finns info om koordinater, färger etc för muspekaren när du för den över den aktiverade bilden.
 

Liknande trådar

IT & mobiler Har aldrig sysslat med Fotoshop och liknande, men tänkte jag ska ta tag i att lära mig lite grundläggande hantering för husbehov. Klippa...
Svar
11
· Visningar
541
Senast: swemale
·
IT & mobiler Jag ska söka utb via antagning.se och måste ladda upp betyg. Men har de bara i pappersformat och ingen scanner. Fota med mob går ju men...
Svar
3
· Visningar
245
Senast: MiniLi
·
Tjatter Hur sparar ni era bilder som är viktiga för er? Brukar ni framkalla bilder? Gör ni fotoböcker eller beställer ni andra fotoprodukter? I...
Svar
3
· Visningar
370
Mat Följer ett program där man kommer hem till privatpersoner som gör en 3-rätters meny. Det programmet finns i Sverige också i nästan samma...
6 7 8
Svar
140
· Visningar
4 273
Senast: hastflicka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Ridskoleryttare
  • WE-tråden
  • Hingstval 2024

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp