Klippa häst

Smurfmodesty

Trådstartare
Vet någon om en hemsida där man kan se bilder på olika typer av klippningar av hästar?

Ska klippa min pålle för första gången i vinter och vill ha lite förslag på vilken typ av klippningar det finns.
:bow:

Hööks hade på sin hemsida ifjol vid den här tiden. Sök där!

Hittar inget där.. Antingen är jag blind ;) eller så har dom inte lagt upp någon info ännu.

Nån mer som vet?

Det var ju en artikel i julnumret i Hästmagazinet (eller var det Hästfynd?) om just klippning där de visade olika typer. Kanske om du går in på hemsidan och kollar i artikelarkivet som brukar finnas där. :bump:

hööks
månadens tips
Klicka här för att se fler tips!
och sen leter du upp
Så här klipper du din häst!

Liknande trådar

Hästvård Hej! Min häst har ett återkommande problem där han får som strävhårig päls ca 1-3 månader efter klippning nr 2 (som blir runt nov-dec)... 2
Svar
29
· Visningar
1 612
Hästvård Jag har fått lära mig att hästen ska vara ren och torr innan klippning, dvs. ren som duschad med schampo. Detta för att få en jämn och... 2
Svar
28
· Visningar
2 004
Senast: Ketrawzc
·
Hästvård Hej! Vi har kämpat med vår häst i ett par år nu. I princip hela hästen är genomgången, nu är vi inne på om det är bakknäna som spökar... 2
Svar
29
· Visningar
2 388
Senast: Emiro
·
Hästvård Hovslagaren var här igår. Han hade sin praktikant med som varit med ett par gånger förr. Hen går sista terminen på...
Svar
19
· Visningar
1 239
Senast: TinyWiny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Smitare - hur gör ni?
  • Guldfasanerna
  • Uppdateringstråd 31