Klippa klor

• Övr. Djur
  • Trådstartare Trådstartare Ellinore
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 770
Sv: Klippa klor

Ja, varje mån några mm om det är mörka klor och varannan på ljusa klor. Klipp inte i det rosa för det är pulpan och då börjar det blöda. Du kan tex linda in kaninen i en handduk så den blir still och klippa, eller vara 2 st, en vänder kaninen på rygg och en klipper bakklorna och sedan sitter kaninen i knäet när ni klipper fram.
Eller tredje varianten att lägga kaninen på rygg med öronen fast mellan knäna. Men det gillar ju inte alla.

Sv: Klippa klor

Man får titta på klon så man inte klipper i pulpan, där klon blir lite mörkare. Skulle man råka missa lite grann så det blöder så läker det rätt fort, men det är ju onödigt. Pulpan åker längre fram om man inte klipper, så klipp ganska ofta så riskerar du inte att klippa så det blöder.

Liknande trådar

Hundhälsa Vi försöker korta ner killens hunds klor. Ganska tacksamt att hon har många ljusa. Men hur nära pulpan kan jag egentligen klippa...
Svar
3
· Visningar
477
Senast: pepp
·
Övr. Katt Jag har två nya ungkatter (typ 9 månader), som blev klappade en del när de var små men som senaste månaderna innan de kom till mig inte...
Svar
15
· Visningar
1 103
Senast: Skjøldur
·
Hundhälsa Finns det någon anledning att inte klippa en hund som har tjock päls sommartid? 2 3
Svar
45
· Visningar
2 962
Senast: farin
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter De senaste dagarnas skogsbränder i Kalifornien har tvingat många hästägare att evakuera sina djur från de snabbt spridande lågorna. Här...
Svar
1
· Visningar
366
Senast: Lyan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Fodervärd
  • Torrfoderdjungeln..
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈