Klippa sitt eget hår?

zassoo

Trådstartare
Finns det någon här som klipper sitt eget hår? Hur gör man, vad behöver man för redskap osv osv.

Jag har inget förtroende för frisörer, tycker inte om att lägga pengar på klippning och vill ändå bara klippa topparna så jag funderar på om jag skulle kunna göra det själv. Har långt hår ungefär till mitten på ryggen, med självfall så jag tänker mig att det inte syns jättemycket om det inte blir spikrakt :p

Tips, erfarenheter? :bump:
 
@zassoo Min kille klipper mitt hår :D Har en liten kökssax och så delar jag upp håret i "lager" precis som de gör hos frisörer och sen får han klippa rakt längs ryggen. När det sen är klart tar jag fram håret och klipper själv lite i håret längst fram sas, för det blir längre än resten om man klipper det längs ryggen. Luggen klipper jag själv men sällan i samband med att resten av håret klipps utan mer när det är dags så att jag ser någonting :p
 
Jag klipper mig själv. Har en gammal tygsax (liten alltså!) och har köpt hårkniv med rakblad på ebay. Har assymetrisk frisyr så bekymrar mig aldrig om det blir ojämnt. Mitt tips är att ställa in en till spegel i badrummet när du klipper så du kan se bakifrån också. Annars är det bara att köra! :up:
 
Låter ju lovande det här! :D

Hur ofta ska man klippa sig? Hur vet jag hur mycket jag ska klippa? (Typ nu när jag inte klippt mig på ett år pga nämnda frisörskräck :o)
 
Jag klipper oftast mig själv. Har långt uppklippt hår, eller lager eller vad det nu heter. Det blir helt OK om man borstar allt hår framåt pannan och sedan klipper rakt av. Då blir nackhåret/bakhåret längre och lite kortare ju längre "fram" på huvudet man kommer.

Toppar mig kanske var tredje månad eller något sådant.
 
Jag toppar mig själv ibland, tar alla toppar i handen å klipper.
Blir knappast bra eller rakt, men av med det värsta på 5 sek å gratis ;)
 
Jag klipper mig själv sedan några år tillbaka, tar någon stor, tillräckligt vass sax och kapar av hejvilt ;)
Jag ser till att ha blött hår, borstar det så att det ligger helt platt osv, lutar huvudet framåt och klipper av ungefär lika många centimeter överallt. Är också noga med att klippa lite mindre än vad som borde behövas, för när håret sedan torkat så kan jag fixa till det som eventuellt inte blev bra.

Här ser man hur mitt hår är, så det märks ju inte jättemycket om det inte blir perfekt. På den här bilden tycker jag visserligen att håret ser ut att vara kortare på ena sidan, men det blev så pga frisyren jag hade då... Nackdelen med att ha så kort hår som jag har, det blir lätt att se skevt ut :p
1382114_252801581534896_945430401_n.jpg
 
Hmm, funderar på om jag ska försöka också :D Eller be sambon göra det ;)

När jag var liten klippte min mamma min syster när vi var på semester i en liten by i Norrland. Hon var dock inte så duktig så när det var min tur drog jag med mig lillasyster och smet ut genom husvagnsfönstret, rymde till centrum och satt oss på en pub hähä. Va väl typ 4 och 8 :p

Slapp bli klippt iaf :D
 

Liknande trådar

Hästhantering Någon här som haft en väldigt nervös och osäker häst? Blev det bättre? Varning för lång text: Köpte min dam i februari, känslig men...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
13 072
Kropp & Själ Jag kommer att behöva flytta ifrån mitt barn. Hur ska man leva med sig själv efter det? Hur ska man överleva med att bara få ha sitt...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
13 847
Kropp & Själ Är jag den enda som verkligen avskyr att klippa mig? Jag sitter just nu med min vanliga "Efter klippningsågren". Jag ogillar hela...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
8 106
Senast: Lupino
·
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
11 285
Senast: QueenLilith
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp