Att klippa sig

Autokorrekt har absolut ingen logik ibland. Jag skulle texta mor att vi var vid Karlskrona en gång, och telefonen talade om för henne att vi minsann just kört förbi Nordkorea! :D
Förlåt om jag gjorde narr, det såg bara tvärkul ut när jag snabbläste första gången! :)

Det är lugnt :)
 
  • Gilla
Reactions: Sel
Hade varit vansinnigt imponerande om ni åkt förbi Nordkorea bara så där! :up: :D

Eller hur! :laugh:
Det var när jag på nyårsdagen gav mig av för att i snöstorm sträckköra från norra västerbotten ned till Danmark och ta färjan över till UK för att flytta till Skottland. Tro fan att hon har grå hårstrån!

Den har också glatt skickat ett oförskämt meddelande till en kamrat.
Det skulle stå "Vi ses imorgon!" men autokorrekten skrev "Vi ses idiot!"
 
Jag slutade klippa mig när frisören varje gång fick dåligt samvete för att ta ut en hundralapp för 5 minuters insats. Det var ett enormt tjat om att prova olika hårvårdsprodukter för att han skulle känna sig rättfärdigad att få detta penningvärde in i kassan.

Sedan dess klipper jag mig väldigt ofta (1 gång per vecka)- men med egen hand.
 
  • Gilla
Reactions: Sel
Tycker det känns konstigt att klippa mig, inte bekväm med att det faller av delar av mig ned på golvet. Känns lite som att bly stympas.
Men jag klipper mig ändå ibland, men sällan.
 
Jag hatar det inte, men har sällan tid och pengar över som jag vill spendera hos frisören. Så jag brukar klippa mig vartannat år ungefär. Det funkar jättebra för mig. 😂 👍
 
Är jag den enda som verkligen avskyr att klippa mig? Jag sitter just nu med min vanliga "Efter klippningsågren".
Jag ogillar hela processen, att välja en frisör, att sitta där och försöka undvika småprat, någon okänd som tar på en och dessutom betala för eländet.
Eftersom jag avskyr det så mycket så gör jag det så sällan jag kan komma undan med det ungefär.

Själva frisyren är ju dessutom skit. De flesta frisörer vill ge mig page, vilket är ungefär den sista frisyren jag kan tänka mig.
Jag försöker låta håret växa ut, vilket inte går så bra eftersom jag hamnar i en ond cirkel. Det brukar växa ut till lite längre än axlarna och med en skön attityd men är lite slitet och jag får dåligt samvete eftersom jag inte varit hos någon frisör på 6 mån-1 år och man "ska" ju gå oftare. Jag går dit, förklarar situationen och att jag gillar att ha rufsigt och lite ostyrigt hår. De "toppar" håret och är så nöjda över att det är jämnare, håller ihop bättre, snyggare, välvårdat och allt vad de säger.
Inombords vill jag bara skrika "det ser ju SKITRÅKIGT ut, jag ser ut som en djävla tapetblomma" jag betalar min 360 kronor och har ångest och vill antingen färga det svart eller så går jag nån nånstans och kapar av hela skiten till en dramatisk och betydlig kortare frisyr som jag sedan låter växa ut så att jag ser ovårdad ut... Osv.
Precis så där är jag också. Vet inte hur många gånger jag har försökt förklara att jag inte vill ha en "frisyr". Ingen fattar vad jag menar med det. Jag klipper mig själv och det gör ingenting eftersom jag ändå alltid har det uppsatt.
 
Har hittat en frisör nu (egentligen två) som jag tycker om, men det tar ändå emot att gå dit. Har varit med om alldeles för många elaka frisörer så nu har jag frisörskräck. Jag klipper numera mitt eget hår, eftersom det är tjockt och vågigt märks det inte om det är lite ojämnt.
 
JAG HATAR DET. För mig är det samma nivå som att stå halvnaken i provrummet när man ska prova kläder. Gräsligt. Känner mig aldrig så ful och icke- åtråvärt som jag gör när jag sitter med vattenkammat hår och mina utåt stickande öron.
Har nu hittat en generisk kedja med unga olika tjejer som klipper mig, massagestol har de dessutom! Funkar bättre nu när jag slipper ha en som man ska ha en form av relation med.
Ett tag hade jag en tjej som var sympatisk och vi hajade varandra, men så flyttade hon. :down:
 
Är jag den enda som verkligen avskyr att klippa mig? Jag sitter just nu med min vanliga "Efter klippningsågren".
Jag ogillar hela processen, att välja en frisör, att sitta där och försöka undvika småprat, någon okänd som tar på en och dessutom betala för eländet.
Eftersom jag avskyr det så mycket så gör jag det så sällan jag kan komma undan med det ungefär.

Själva frisyren är ju dessutom skit. De flesta frisörer vill ge mig page, vilket är ungefär den sista frisyren jag kan tänka mig.
Jag försöker låta håret växa ut, vilket inte går så bra eftersom jag hamnar i en ond cirkel. Det brukar växa ut till lite längre än axlarna och med en skön attityd men är lite slitet och jag får dåligt samvete eftersom jag inte varit hos någon frisör på 6 mån-1 år och man "ska" ju gå oftare. Jag går dit, förklarar situationen och att jag gillar att ha rufsigt och lite ostyrigt hår. De "toppar" håret och är så nöjda över att det är jämnare, håller ihop bättre, snyggare, välvårdat och allt vad de säger.
Inombords vill jag bara skrika "det ser ju SKITRÅKIGT ut, jag ser ut som en djävla tapetblomma" jag betalar min 360 kronor och har ångest och vill antingen färga det svart eller så går jag nån nånstans och kapar av hela skiten till en dramatisk och betydlig kortare frisyr som jag sedan låter växa ut så att jag ser ovårdad ut... Osv.
Jag började klippa mig själv när jag ledsnade på frisören. I början blev det inte bra. Nu blir det helt okej. Fick tips av en youtube video att det går ju bara att klippa kortare om man klipper fel, så därför har jag börjat klippa lite längre än jag tänkt, just för att ha felmarginalen att spela på.
Införskaffade även en allsidig rakapparat så jag kan korta ner sidorna men behålla längden uppe på huvudet.
 
Jag borstar igenom håret. Är väl lite längre än axellångt. Gör en tofs av allt hår i pannan med snodd. Klipper av dom sista 10 centimetrarna. Sen en tofs med allt hår ihopsamlat uppe på huvet, klipper av en lagom bit. Sen en tofs nacken - samma procedur. Det blir lite lagom ojämnt i längderna och ser inte nyklippt ut. Och jag tar inget betalt av mig heller.
 
Jag var hos en frisör senast...eeehh...hösten 2003. Sedan dess klipper jag mig själv, med helt ok resultat (tänk bara så mycket pengar (och ångest) jag har sparat!). Kanske inte någon hipp frisyr, bara långt hår med lugg, men eftersom jag inte bryr mig ett dyft så är jag glad ändå. :)

Standardsamtal hos frisören (F):
F: Men vad TJOCKT hår du har! (Menar här tjockleken på hårstråna.)
J: Ja, en del kallar det tagel...
F: Ha ha. Eeeeh. Jaaahaaa. Var det länge sedan du klippte dig? (Sagt med lätt ironi i rösten)
Jag: Jo, det var en stund sedan, nästan ett år tror jag.
F: Ja... Det märks... Du. Vad använder du för produkter?
J: Öh. Vaddå ”produkter”?
F: Ja alltså schampo, balsam, inpackningar, stylingprodukter och så? (Ser helt frågande ut.)
J: Tja. Schampo från ICA.
F: *lång tystnad*
F: Får jag föreslå att du köper...bla bla...*svindyra grejer som frisören säljer*...bla bla!?
J: Nä tack.
...

Alltså så här har det gått till vid varje frisörbesök (nästan exakt som ovan) sedan typ tonåren. Så tröttsamt. :p
alltså en gång råkade jag klippa mig hos världens snyggaste snubbe, jag blev så ställd av situationen att jag bara sa "ja tack" och drog kortet när han rekommenderade en fantastisk spray att ha i håret, jag dog lite när jag såg summan 260kr i samma sekund som han följer upp med "så att man slipper den där nytvättade känslan..."
Alltså, är det är väl det som är vitsen med att tvätta håret?!
Det var några kolleger som rekommenderade snubben utan att förvarna mig om hur han såg ut "men han är ju lagd åt andra hållet" sa dom när jag frågade dom om det. Visst, håret blev ju väldigt bra när han klippte mig men jag gick bara dit två gånger, det blev helt enkelt för obekvämt att ha en tokhet snubbe som fixade med håret och småpratade.
 
Klippte mig själv i några år efter att ha tröttnat på alla usla frisörer som har klippt som dom velat, oftast klippte de bara upp håret utan att fråga, en annan gång slingade jag och hon gjorde en extra bred slinga mitt i håret och sa att det var modernt. :mad:

Men förra året testade jag en frisör igen och hade inte kunnat hitta en bättre! :) Han är noggrann och tar god tid på sig, klipper verkligen igenom håret och förstår hur man vill ha det. Om han slutar så kommer jag aldrig gå till någon frisör igen, kommer inte att kunna hitta en lika bra igen.
 
Är det någon som vet hur frisörutbildningen är upplagd/vad som ingår? Tänkte på detta med kundbemötande, att lyssna, känna in individen, kundens behov etc.
 
Är det någon som vet hur frisörutbildningen är upplagd/vad som ingår? Tänkte på detta med kundbemötande, att lyssna, känna in individen, kundens behov etc.
Men alltså, det är ju inte raketforskning? Om man inte blir nöjd behöver det ju inte bero på att frisören är en dålig lyssnare, utan att det är jäkligt svårt att kommunicera det man vill ha.
 
Jag är en sån som vill ha håret klippt rakt av utan jox. Har det ändå alltid uppsatt.
Min senaste dessa var fabulös, bäst på att klippa och färga.
Nu jag jag ingen, så kamikazeklipper hos diverse. Helst äldre damer som inte tvångspiffar.
 
Jag älskar egentligen att gå till frisören, men det blir ganska misslyckat varje gång. De får alltid fria händer och missbedömer alltid hur mycket fluff och virvlar som visar sig när man kapar ett långt hår. Så jag betalar för upplevelsen men går hem och piffar till det själv efteråt.

Klipper mig i snitt vart 5:e år.
 
Jag avbokade precis mitt sista snordyra besök, som skulle ske om typ tre veckor. Håret har inte vuxit så mycket att det motiverar ett besök då.

Men nu måste jag ju hitta en ny frisör :eek:

Jag har kort hår, så det behöver klippas hyfsat ofta (flera gånger om året) för att det ska se ok ut.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har aldrig haft för vana att gå till frisören men gjorde det i alla fall för några månader sedan. Den frisören tyckte jag skulle...
29 30 31
Svar
608
· Visningar
42 696
Senast: EmmaW
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har inte riktigt lyckats hålla goda rutiner. Idag var det tredje dagen på rad som jag inte lyckats göra en promenad. Jag har inte...
Svar
17
· Visningar
1 254
Senast: mandalaki
·
Kropp & Själ Ja, som trådrubriken säger, behöver jag lite inspiration. Har kort hår, men inte klippt det på ett tag så det är dags att klippa det...
Svar
19
· Visningar
12 409
Senast: cambodia
·
Kropp & Själ Jag har precis bokat en tid hos frisören om bara några veckor och har redan panik! Hur ska jag klippa mig? :o Googlar som en galning...
2
Svar
32
· Visningar
16 276
Senast: elfi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Stora shoppingtråden II
  • Löss
  • Världscupsfinalerna

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp