Klippa ut bild från film, hur??

Moscato

Trådstartare
Hur gör man för att få ut stillbilder ur en film? Har en canon ixus 70 som jag filmat lite med och där kan man bläddra bland bilderna i själva filmen så då borde man väl kunna få ut en enstaka bild också? Hoppas någon förstått vad jag försöker förklara och kan hjälpa mig.. :D :bow:

Visste förövrigt inte om denna skulle ligga i den nålade bildbehandlingstråden eftersom det handlade om en film nu..?

Sv: Klippa ut bild från film, hur??

Bästa sättet då är att använda moviemaker. Det blir inte super kvalité men det blir ändå en bra bild.

Sv: Klippa ut bild från film, hur??

Du zoomar in dit du vill ha sedan använder du i själva fönstret som visar film, finns det en knapp som heter TA BILD. Sedan bara följer du instruktionerna.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok På något sätt känns det som ett skifte har skett den senaste veckan. Som att jag mentalt har gått igenom en portal. Det känns som att...
Svar
4
· Visningar
2 737
Senast: Pratsch
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag hör hur det dånar utanför, och kan inte låta bli att öppna dörren och gå ut och sätta mig på huk på förstutrappen och bara...
Svar
9
· Visningar
2 583
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har varit iväg på ett fyradagars yogaretreat. Har aldrig varit på något liknande förut, men wow vad härligt det var!! :love: Temat...
Svar
0
· Visningar
571
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Det känns faktiskt som att jag äntligen har förstått och hittat en riktning när det gäller arbetet med min hälsa! ”Bara” 9 år efter att...
Svar
0
· Visningar
486
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka