Klippmaskin till tjock päls

Nirvana

Trådstartare
Det börjar bli dags att byta ut min gamla klippmaskin och jag har verkligen ingen aning om vad jag ska ersätta den med. Jag ska ha den till min långhåriga chihuahua som har sjukt tjock päls, och syrran kommer också vilja låna den till sin pudel/havanais-blandis som inte heller har världens enklaste päls. Någon so har några tips?

Det börjar bli dags att byta ut min gamla klippmaskin och jag har verkligen ingen aning om vad jag ska ersätta den med. Jag ska ha den till min långhåriga chihuahua som har sjukt tjock päls, och syrran kommer också vilja låna den till sin pudel/havanais-blandis som inte heller har världens enklaste päls. Någon so har några tips?
Oster A5 eller A6 klarar allt med rätt skär till. Går att laga och skicka på service så den fortsätter att hålla. Skären kan slipas eller köpas separat.
Varken chihuahua eller pudel/havanais har särskilt svår päls att ta sig igenom oavsett hur tjock den är.

Oster A5 eller A6 klarar allt med rätt skär till. Går att laga och skicka på service så den fortsätter att hålla. Skären kan slipas eller köpas separat.
Varken chihuahua eller pudel/havanais har särskilt svår päls att ta sig igenom oavsett hur tjock den är.
Såg på Lyckliga fårets fb att Oster slutar tillverkas och då också alla tillbehör.

Ring till Lyckliga fåret och fråga, är mitt tips. Utmärkt support, bra garantier och lätt att köpa reservdelar, nya skär och få maskinen lagad osv.

Till min pudel har jag en Wahl (osäker på sort). Dyr, men bra.

Biltemas klipper jag mina pudlar med och har gjort i många år nu.
Vet att många rekommenderar Biltemas. Min erfarenhet är att den inte klarar av tjockare och mer krävande pälsar. Skäret går inte att slipa och är inte pälsen innan klippningen absolut ren och tovfri så håller Biltemas klippmaskin en, eller högst två, klippningar.

Till detaljer är Biltemas säkert jättebra, men inte till att klippa en tjock, komplicerad päls.

Såg på Lyckliga fårets fb att Oster slutar tillverkas och då också alla tillbehör.
Ja, tyvärr är det så.
Så köp inte en Oster. Reservdelar behövs för eller senare … även om andra skär kan passa så är nya skär det minsta problemet i längden.

Vet att många rekommenderar Biltemas. Min erfarenhet är att den inte klarar av tjockare och mer krävande pälsar. Skäret går inte att slipa och är inte pälsen innan klippningen absolut ren och tovfri så håller Biltemas klippmaskin en, eller högst två, klippningar.

Till detaljer är Biltemas säkert jättebra, men inte till att klippa en tjock, komplicerad päls.
Jag har klippt mina säkert 15-20 gånger per maskin innan den behöver skrotas och både tvättad och otvättad hund, även rakad bort mindre tovor.
Noll problem. Och för det priset köper jag gärna en ny någon gång om året eller vartannat år :)

Har haft andis tidigare och även om man kan skicka skären på slipning gillar jag Biltemas bättre men det är en smaksak men som du skriver är vi många som föredrar Biltemas.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hejsan! Jag går i tankarna om att köpa hund men får inte ordning på mina tankar om vad jag vill ha riktigt. Kan ni hjälpa mig bolla... 2 3 4
Svar
68
· Visningar
11 242
Senast: inverterad
·
Katthälsa Jag och min sambo är totalt nybörjare på katt och fick hem en liten neva masquerade för några veckor sedan. Vi köpte samma mat som... 2 3 4
Svar
72
· Visningar
8 834
Senast: MJLee
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever... 2 3
Svar
50
· Visningar
7 742
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett... 7 8 9
Svar
179
· Visningar
29 016
Senast: lizzie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Tråden för spår