Klippmaskin, vilken olja?

josefinefreed

Trådstartare
Jag ska klippa min häst imorgon och måste köpa olja innan, men vad för olja köper man? Måste man ha en speciell för trimmers eller kan man ha någon annan olja? Droppar man bara oljan över skären med jämna mellanrum under klippningen?

Har fått en gammal klippmaskin av märket "ALFA LAVAL". Någon som vet något om det märket? Är det något att ha? Den är som sagt gammal också.

Tacksam för svar!

Sv: Klippmaskin, vilken olja?

Så blir det! :)

Någon som har tips på vadför penna som fungerar att rita på häst? Har hört att såndär vit tavel-krita ska fungera, men vart tusan finns såna att köpa? Vad annars kan man använda för penna/krita?

Liknande trådar

Hästvård Jag har fått lära mig att hästen ska vara ren och torr innan klippning, dvs. ren som duschad med schampo. Detta för att få en jämn och... 2
Svar
28
· Visningar
1 964
Senast: Ketrawzc
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Det är nu 3½ år sedan jag fick besked om att jag är överkänslig mot komjölk, de 4 vanliga sädesslagen (vete, havre, korn, råg) samt...
Svar
0
· Visningar
541
Senast: cassiopeja
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Himlen är stjärnklar, det har blivit februari. Snart är det vår. Som så oändligt många gånger förut är det dags att släppa in hästarna... 2
Svar
24
· Visningar
3 245
Senast: Cattis_E
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har sagt det förr. Jag har mitt drömboende. Det har allt jag önskar mig. Eller ja, jag skulle behöva ett bättre rum att slunga...
Svar
11
· Visningar
1 509
Senast: Wille
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Uppdateringstråd 31
  • Akvarietråden V