Klippmaskin

Remix

Trådstartare
Ska troligen köpa en klippmaskin.
Vad är det man ska kolla på för att få en så bra som möjligt?

Sen bara för skojs skull undrar jag om nån har en klippmaskin från hööks (Klippmaskin Showmaster Professional) och om den bra?

Sv: Klippmaskin

Jag fick en showmaster-maskin i födelsedagspresent, ska ha den att klippa små detaljer o typ huvud o så med, inga helklippningar. Jag har inte provat den än, men så mycket kan jag ju säga att när min morfar kom in i affären o skulle köpa den så sa personalen till honom att den var värdelös att klippa häst med, men att den gick alldeles utmärkt om han ville klippa sig själv.. Min slutsats är alltså innan jag provat den att har du tänkt klippa mer än ytterst lite, köp den inte.

Jag har den klassiska "Julamaskinen" som jag är mycket nöjd med till bra pris, men vill du ha det bästa, köp delaval. Finns mängder med trådar om olika klippmaskiner, sök, läs o begrunda!

I vilken prisklass ligger de i?

Hittar ingen på julas hemsida. Har letat men jag är värdelös på det så fann tyvärr inget svar.

har oxå den sen 3 år tillbaka
är verkligen helnöjd!!
PM:a om du vill veta mer

här är snabblänken till den på Jula
http://www.jula.se/hast-kreatursax-gts-2004-132162

om inte länken vill funka så ligger den på www.jula.se och sen trädgård - djurtillbehör och tredje sidan.
Såg nu att den ligger 500:- över det priset jag gav, dom har vissa tillfällen då det är rabatt på den men den har blivit så pass populär nu

Senast ändrad:

oj den har ju verkligen gått upp i pris :O så mkt betala inte jag heller för den. Har haft den två säsonger nu och jag är fortfarande hel nöjd med den. den gör det den ska sen finns det säker mkt mkt bättre maskiner men de kostar ju där efter oxå :(

*puttar upp en gammal tråd*

jag undrar om den här från jula är relativt tystgående eller om den väsnas mycket??

slutade med att jag köpte den och visst, den låter lite mer än 4000:- maskiner men inte överdrivet faktist. Jag är mycket nöjd med den

Den låter som en tröska, men jag är hur nöjd som helst o har klippt både vana o ovana hästar utan problem.

haha bara till och hålla med dig!
Tyst är den i alla fall inte! Men till det priset och klippningen blir alltid fin så är det värt att köpa öronproppar till både mig och hästen ;)

Så ni är nöjda med era Jula?

Jag köpte en förra hösten, gick jättebra första klippningen, men andra så var den HEMSK det gick verkligen inte att klippa och min häst såg ut som en skabbäten räv eller...värre:crazy:

Reklamerade den, men nu behöver jag en ny och funderar på om jag kan ha fått ett måndagsex förra gången, om det kan vara värt att testa att köpa den igen eller är jag dumsnål då?

Den låter som en tröska, men jag är hur nöjd som helst o har klippt både vana o ovana hästar utan problem.

äh, var väl o ta i lite? jag använder inte öronproppar. Använde lite bomull i öronen på hästen när jag klippte huvudet (hela) och utsidan av öronen.. och då är min häst ljudkänslig

äh, var väl o ta i lite? jag använder inte öronproppar. Använde lite bomull i öronen på hästen när jag klippte huvudet (hela) och utsidan av öronen.. och då är min häst ljudkänslig

Det är väl kanske mer när man klipper benen och sitter så nära klipparen som man tycker den låter rätt duktigt.

Men ska man jämföra med dom dyrare klipparna som Deval eller Heiniger så är det ingen större skillnad tycker jag.
Nu var det si sådär 4 år sedan jag klippte med en Heiniger, dom har kanske utvecklat tystare maskiner nu i med att många eftersträvar det..

Så ni är nöjda med era Jula?

Jag köpte en förra hösten, gick jättebra första klippningen, men andra så var den HEMSK det gick verkligen inte att klippa och min häst såg ut som en skabbäten räv eller...värre:crazy:

Reklamerade den, men nu behöver jag en ny och funderar på om jag kan ha fått ett måndagsex förra gången, om det kan vara värt att testa att köpa den igen eller är jag dumsnål då?

Hört en liknande historia innan. Hos en annan blev även klippmaskinen överhettad och bara tuggade nästan direkt så hon reklamerade den mot en ny och den klippte som den skulle.
Så visst, har man oturen så kan man få tag i ett måndagsexemplar tyvärr

kl

Har köpt en i från jula nu, då det var extra pris denna veckan! Kommer upp till helgen, hoppas bra den funkar som den ska.

Jag har den lilla trimmern, och det enda som är tråkigt är att batteritiden är ganska dålig. Mitt problem är att juliaklippmaskinen (som jag också har) klipper antingen 1 eller 3 mm, (jag använder 3, 1mm blir vääldigt kort) och trimmern klipper 1mm eller nåt(?).

Julamaskinen låter som en skördetröska, jag använder alltid hörselskydd på både mig och hästen när jag klippt med den. Å andra sidan klipper den bra.

Klipper både ben och huvud med julas, fast på en väldigt snäll ponny dom gångerna jag gör det..

Det finns ingen 3mm att köpa till den lilla trimmern då?
Annars får du lägga en linjal eller något under så du kommer upp lite mer trimmern haha!

Liknande trådar

Utrustning Ni som har lite större storlekar på ridbyxor vart köper ni dem? Jag har kikat på hööks hemsida men hittade inte många ridbyxor där som...
Svar
7
· Visningar
605
Senast: Kristall10
·
Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
881
Senast: Lisen82
·
Utrustning Hej! Jag har en sadel jag vill ska bli mörkare och har läst att man kan använda paraffinolja till det. 1. Går det bra att använda på en...
Svar
2
· Visningar
268
Utrustning Den här tiden på året är min häst, som många andra, väldigt skavkänslig. Hon får bland annat skav på halsen av tyglarna. Jag använder... 2
Svar
26
· Visningar
896
Senast: TinyWiny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka