Klippmaskin!

L

lilla_busan

Funderar på att skaffa mig en ordentlig och bra klippmaskin. Vad har ni för tips på märke? Vad kostar en bra klippmaskin. Gärne ett inköpsställe också.
 
Jag har just fått förmånen att låna en sladdlös klippmaskin av märket Horizont. Det är suveränt att slippa sladden tycker jag och den har inga problem att klara mina islandshästars tjocka päls! Den här är visst köpt på Lantmanna (numera Granngården) för ett antal år sedan, men jag vet inte vad den kostade. Jag kollade på Granngården här om veckan och de hade inga sladdlösa (inte hemma i alla fall - och det fanns ingen att fråga om de kunde ta hem). De hade i alla fall en hästklippmaskin med sladd för ca 4.000 kr.
 
Jag har en Heiniger Delta som jag varmt kan rekommendera. Jättebra att klippa med och lätt att hantera. Tystgående och med 3 olika klipphastigheter. Klarar med lätthet mina islandshästar som har både lång, tät och fet päls! Tror det kostar nånstans mellan 2500-3000 kr.
 

Liknande trådar

Utrustning https://www.hooks.se/hast/skotsel-vard/klippning/klippmaskin-cordless-fairfield Någon som provat denna? Vad tycker ni om den iså fall...
2
Svar
27
· Visningar
1 993
Senast: Bison
·
Utrustning Jag tror min klippmaskin är stulen, eller så har min totala förvirring slagit till. Snart står jag oavsett med en fullpälsad Haflinger...
Svar
18
· Visningar
892
Senast: MiniLi
·
Utrustning Jag letar en sladdlös tyst klippmaskin till min häst. Det har tagit en stunds träning innan han har tyckt att det är ok att bli klippt...
2
Svar
21
· Visningar
1 351
Senast: mysboll
·
Utrustning Min klippmaskin som är isch 4 år gammal, köpt från jula stendog mitt under en klippning av ponnyn. Sambon har kollat på den, men hittar...
Svar
5
· Visningar
534
Senast: Jeps
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp