Klippmaskin?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Disab
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 6
  • Visningar Visningar 2 335
D

Disab

Är det någon som kan säga om klippmaskinen som Hööks har?

Är den bra?

Sv: Klippmaskin?

Heiniger heter den.

Dock när jag nu tittade på deras hemsida så finns den inte! Den fanns där igår!

Skall du klippa häst med extrem tjock päls, då är inte den att rekommendera. För de hästar som inte får så tjock päls, funkar den bättre. En kompis köpte den till sina islänningar, trots regelbunden smörjning under klippandets gång pajade motorn efter 3 hästar trots att de inte klipptes efter varann. :crazy:

Håller med. Köp den om du ska klippa häst med tunnare päls. Den är egentligen mera till för "finklippning" såsåm ben, huvud, öron osv.

Klippte hela mitt halvblod förra året och den ena nya i år. Än så länge funkar den!

Den är oerhört tyst och smidig, men det tar lite längre tid och blir lite mer randigt än om man använder lite större maskiner.

/C

Cyllene skrev:
Håller med. Köp den om du ska klippa häst med tunnare päls. Den är egentligen mera till för "finklippning" såsåm ben, huvud, öron osv.

Klippte hela mitt halvblod förra året och den ena nya i år. Än så länge funkar den!

Den är oerhört tyst och smidig, men det tar lite längre tid och blir lite mer randigt än om man använder lite större maskiner.

/C

Ok. Tyckte att den såg kraftig och bra ut.
http://www.borjes-tingsryd.se/e-line/images/products/5051.jpg (snodde bild från Börjes, men det är samma maskin)

Är 320 w på den som Hööks har. Men det finns även en mindre modell på 120 W om det är den ni tänker på?

Menar du Horizont så har jag en... Är visserligen mer kär i min Lister men den är helt OK. Kan klippa ca 2 h i sträck när den har en bra dag... Då klipper jag helt vanliga halvblod och ponnysar...

Helt Ok- Kan köpa extra blad billigare på andra ställen. Heter Liscop oxå i andra märken men är EXAKT densamma.

Liknande trådar

Utrustning Behöver investera i en klippmaskin men det är ju en djungel. Har använt en DeLaval CB35 som jag tyckte var trevlig och även en annan som... 2
Svar
20
· Visningar
779
Utrustning Jag behöver ett par nya ridbyxor men har inte längre någon koll på vad som är bra märken eller vilken typ som är bäst. Jag provade ett... 2 3
Svar
52
· Visningar
2 419
Senast: Silje
·
Utrustning Hej! Nybörjare på bomlös sadel. Hittade en begagnad från hööks som endast är provad. Padd under och allt såg fint ut. Men så när jag...
Svar
4
· Visningar
546
  • Låst
Utrustning Vad behöver jag för utrustning för att lägga i tappade broddar på hästen? Min häst tappar snabbt broddar med nuvarande hovslagare vilket... 5 6 7
Svar
132
· Visningar
5 130
Senast: Görel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka