klippmaskiner

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare AlterPride
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 9
  • Visningar Visningar 1 733
A

AlterPride

jag har tänkt införskaffa mig en klippmaskin
jag använder de dock inte så speciellt ofta
men är less att behöva jaga runt nån att låna och får då tag i nån halvtaskig så att klippning blir ful.
har äben tänkt vänja min åring med de
och de är inte så många som vill låna bort din klippmaskin på heltid

så nu undrar jag.
vilka klippmaskiner är bra?
i vilket pris ligger dom? (har inte råd med allt för många tusen lappar)

ja vad har ni för tips?
vad ska jag tänka på?
passa mig för?

Sv: klippmaskiner

Själv har jag en De Laval, köpt på granngården. Minns inte exakt vad den kostade men runt 3 500:- tror jag. Jag är helnöjd med den.
Följande kan vara bra att tänka på:
*Köp i en butik någorlunda nära där du bor. Då blir det mkt enklare med service och slipning.
*Välj en som är bred. Är den bara 4 cm eller så, så tar klippnpngen en evighet.
*Välj en som inte väger för mycket, det är jobbigt nog ändå.

okej tack så mkt.
tyvärr är ju utbudet på hästaffärer väldigt få här uppe
så hade tänkt beställa då granngården är så dyra på allt.
men de kansk einte är sån bra idé

De Laval skulle jag föreslå. De är verkligen super :)
Det är ju ganska dyra men värt varenda öre!
Granngården är väl de billigaste försäljare som säljer De Laval?! eLLer hanr jag fått de från något annat :confused:
Annars har väl kanske De Laval nån hemsida...

Jag köpte min hos Börjes,eftersom jag bara klipper på sommaren då min eksem häst är lättare att smörja och tvätta på länd,man,huvud.Denna klippmaskin är kanon till det,jag är helnöjd.
Kostar:979:-
5062.jpg

Den jag har är den andra från vänster.

Min kompis köpte en från granngården... Tänk på att inte spänna för hårt på den man kan vrida om för då kan man "klämma" den lilla fyrkanten som ska göra att skären slår från sida till sida... Detta gör att maskinen lätt blir överhettad... och väldigt sönder efter bara ett litet tag...
JAg har själv en från Equalityline. Sowman tror jag den heter... Lister från England gör den. Ganska dyr, svindyra skär men värd varenda krona. Skären har jag bara slipat 1 gång på ca 30 klippningar. Inte nytvättade hästar eller så heller...
Alla hästar jag har klippt iår(många) har stått snällare i gången då den inte "skriker" lika mkt som många andra... Och tro mig jag har provat de flesta...
Denna låter nog eg mer men på ett mjukare sätt...
Den lilla Wahlen som Shettisar skriver om är faktiskt mkt bättre än man tror också... Men lite för liten.... Och så tycker jag att skären slits fort...

Hej!

Jag har en jättefin klippmaskin från De Laval som jag skall sälja. Anledningen är att jag har sålt min häst.
Den har sladd och skären är breda, jag vet inte exakt hur breda men om du är intresserad så kan jag mäta dem. Maskinen är komplett dvs klippmaskin, olja + borste. Den ligger i en blå hårdplastväska med handtag. Det finns 3 uppsättningar kompletta skär, varav 1 uppsättning aldrig använd(ligger kvar i originalförpackning).
Jag vill ha 1700 :- för allt.
Bara de nya skären är värda runt 500:-.
Den finns i Södertälje.

Hör av dig om du är intresserad!
Hälsningar Catrin
550 400 30, 070-660 11 16

*Hoppar på tråden*

Vilken klippmaskin är den tystaste och minst vibrerande?

Min pålla funkar bra att klippa på kroppen, men hon får fullständig panik när man kommer till huvudet. Jag skulle behöva få tag på en liten, smidig och tyst maskin. Kan hundklippmaskiner vara tystare?

Jag har de lilla svarta klippmaskinen från Hööks, det är en av dom bästa jag haft. Tystgående, sladdlös (om man vill) och det bästa av allt priset 350:- tror jag att jag betalade för min.
Visserkligen är den ganska liten så det tar ju en stund att klippa hästen, men det är ju inte såå ofta man klipper om man bara har en häst. Så den rekommenderar jag verkligen.
Sen kanske den inte är så bra att klippa en riktig lurvig isis eller shettis med, men någon sådan har inte jag så för mig är den perfekt!

Liknande trådar

Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde... 3 4 5
Svar
99
· Visningar
16 620
Senast: Juli0a
·
Utrustning Jag köpte i all hast ett begagnat regn/flugtäcke för ett tag sen, alltså ett som är regntätt över hals, rygg å kors men nät på resten...
Svar
7
· Visningar
1 580
Senast: Shixle
·
Gnägg Jag är en återvändare till stallet. Jag hade min första ridlektion på många år ikväll. Vilket kändes helt underbart❤️🐎 Till problemet...
Svar
17
· Visningar
1 662
Senast: Jerseyite
·
Hästhantering Holy Moly bukefalare! Nu behöver jag tips och råd av er. "varning för lång text" Jag är i grund och botten en rätt så orädd hoppryttare... 2 3 4
Svar
67
· Visningar
13 661
Senast: Mickizz
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Stärka 3 åring
  • Fördelar/ nackdelar med tinker?