Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
![]()
har en De laval. älskar den, så lätt
o låter inte alls mycket.
väger 930 g
![]()
Jag har också den från Jula. Har klippt två hästar med den och tycker den klipper super bra.
Att den låter mycket trodde jag skulle bli ett problem eftersom min är livrädd för klippmaskiner. Men han reagerade ingenting.
Däremot blev jag döv
Min blev inte varm och det tog inte speciellt lång tid att helklippa hästen.
Ang fårmaskinen så kan du nog köpa hästskär till den och använda på hästen, dom skiljer sig nog lite mot fårskären.
Vilken mördarmaskin!
![]()
okey, jag har klippmaskinen från J*la, billig, ligger under tusenlappen just nu.
jag har halvklippt 2 gr med den och helklippt 2 gr.
Helklippte min lille herre idag. (islandshäst och polarns russ, så den tål grov päls)
Fördelar:
*Lågt pris
*Skären är oxå på otroligt lågt pris
*Klipper fint och bra
*Lång sladd
*Man får med sig extraskär, borste, olja, skruvmejsel och extra-lagnings-grejjer
Nackdelar:
*En del anser att den låter högt. men jag tycker den låter som alla andra klippmanskiner jag har klippt med.
*Blir varm ofta (pausar väl ungefär 6-7 gr/klippning)
*Kanske inte så bra klippmaskin om man ska klippa måånga hästar (typ stora stall med 20 pollar)
Btw, ni som har maskiner som lätt blir varma:
Köpte ett vegetabiliskt klippolja för nöt och fårsaxar som man spär ut med 25% vatten och sedan kör maskinen i det.
Kyler/smörjer och rengör skären på samma gång och det kladdar ingenting! Superbra!
Köpte det i hästaffären , kostade 85 kr för 1 liter.
Men jag fattade det som att de skär man får med klipper olika långt så de är inte lika. Det skär som satt på maskinen när jag köpte den klippte kortare än det skär som var med i väskan.