Klon ramlade av!

maya._

Trådstartare
Klon ramlade av! Är det någon fara?

Hej, min kanin klippte sina klor igår. Idag när jag skulle lägga ned honom i brorsans knä hoppade han ur mina armar och dök rakt in i ett skrivbord. Jag satte honom på min brors säng och senare ser vi att lakanet är fullt av små blodfläckar. Jag börjar kolla på honom och inser att det är en av klorna som har gått av!
Nu är min fråga, är detta något han ”lider” av? Får han ont? Är det som när en människa tappar en nagel? Kan det bli infektioner?
Han verkar inte ha så jätteont, han hoppar runt i sängen fram och tillbaka och hoppar upp på mig till och från för att kolla vad jag gör typ, han har även själv tvättat såret.
Tacksam för snabba svar!🙏🏻
 
När det gäller hund vet jag att det är raka spåret till en veterinär så att man kan få bort rester av klon och så vidare. Kanin har jag ingen vidare koll på, men om jag vore du hade jag slagit en signal till en veterinär och frågat.
 
En av mina kaniner bröt av änden på en klo (man kunde tydligt se att resten av klon inte var skadad) så då var det bara på med blodstillande vadd och vänta. Och se till att buren var jätteren i nån vecka.

Om klon är av så långt in att 'köttet' är påverkat behöver det åkas till veterinär.
 

Liknande trådar

T
Övr. Djur Imorse busade min kanin som vanligt i och hoppade upp i min säng. Hon börjar tvätta sig mycket på ena tassen och jag ser en blodfläck på...
Svar
11
· Visningar
14 651
Senast: Tofslan
·
Övr. Katt För kanske två veckor sedan så klippte jag klorna på Molle för första gången eftersom dom hade blivit jätte långa och snart skulle se...
Svar
8
· Visningar
2 386
Senast: aneka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp