Klorhexidin klåda - hur ofta?

Rebe92

Trådstartare
Fått råd att tvätta min hund med klorhexidin schampoo i väntan på undersökning för klådan. Då jag inte får tag på kliniken frågar jag här: hur ofta ska det göras? Varje dag? Hon har enbart klåda, ingen yttre påverkan som sår/eksem eller dylikt.
 
Fått råd att tvätta min hund med klorhexidin schampoo i väntan på undersökning för klådan. Då jag inte får tag på kliniken frågar jag här: hur ofta ska det göras? Varje dag? Hon har enbart klåda, ingen yttre påverkan som sår/eksem eller dylikt.
Jag tycker att det låter som att du behöver göra en återkoppling med din veterinär angående flera frågor - har de inte telefontid på kliniken? :)
 
Ge inte hunden foder som innehåller spannmål så slipper den klådan.
Oj vilket tvärsäkert svar, det behöver inte alls stämma. Hundar kan precis som människor lida av många, många olika typer av allergier/överkänslighet. Allt från kvalster, till enbart nötkött eller gröna ärtor och sjuhundra saker därutöver.
Jag hoppas och tror att TS lyssnar på sin vet istället. :)
 
Fått råd att tvätta min hund med klorhexidin schampoo i väntan på undersökning för klådan. Då jag inte får tag på kliniken frågar jag här: hur ofta ska det göras? Varje dag? Hon har enbart klåda, ingen yttre påverkan som sår/eksem eller dylikt.
Det var över 10 år sedan men jag badade min NewFoundland varannnan dag med Klorhexidinschampoo i en period när han var under utredning för allergi. Viktigt att föna torr efter.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Först och främst. Vi har varit hos veterinären. Hunden har fått mediciner. Allt är "bra". Men jag pallar tydligen inte psykiskt att mina...
Svar
13
· Visningar
1 524
Senast: tanten
·
Hundhälsa Hej, jag hoppas kunna få några åsikter om min hunds kliande. Han är nästan 8 år och har haft klåda under hela sitt liv, vissa säsonger...
Svar
9
· Visningar
1 253
Senast: Vitsippan
·
Hundhälsa Hej! Jag och min sambo har en hund (Terrier Brasileiro tik på ca 2 år) som sedan hon var ca 3 månader uppvisat symptom på allergi...
2
Svar
23
· Visningar
2 101
Senast: Sandora
·
Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
4 264
Senast: ako
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp