jemeni

Trådstartare
För ca en vecka sedan skadade min hund ena klon...

Spettsen på klon saknas så klon ser ut som ett sugrör, pulpan ser helt ok ut förutom en liten sårskorpa längst ner.

Kommer det att läka själv? Det är ju egentligen inte värre än om man har råkat klippa i pulpan. Någon som har haft liknande?

Sv: Kloskada

Om inte hunden har ont så skulle jag inte göra så mycket mer än att tvätta av då och då. Det kommer troligtvis läka av sig själv, precis som du säger, det gör det ju oxå om man klipper lite i pulpan.

Sv: Kloskada

Hej,

Jag skulle nog ta hunden till veterinär. Är hela kapseln borta kan man hålla det rent så växer ny klokapsel ut. Men är kapseln trasig kan smuts m.m. komma in och orsaka inflammation som gör ont.

Haft två hundar där den ena tappade hela klokapseln och vet sa att det var inga problem (ringde in), men att jag skull ha extra koll så hunden ej fick feber eller visade på smärta.

Den andra bröt klokapseln men en bit satt kvar, det blev "operation" och tassbandage i några dagar. Inget jättedyrt. Nu visade det sig att min rottis hane hade brutit båtbenet också och hade väldigt ont i sin tass, annars hade vet kunnat göra det med lokalbedövnig sa han. Men svårt med 55 kg hund som inte vill att man ens petar på den ömma tassen :-).

Ring vet och rådfråga tycker jag :-). Hoppas hunden blir bra snart :-).

Liknande trådar

Hundhälsa Börjar med att säga att jag har kontaktat veterinär men jag vet inte om jag är hysterisk, igen. Min lilla hund knasade till en klo...
Svar
8
· Visningar
890
Senast: Fiorano
·
Hundhälsa Hej alla! Jag ska försöka att fatta mig så kort jag kan. Jag har en Pomeranianpojke på 4 år. Han har aldrig tidigare haft några problem...
Svar
1
· Visningar
749
Senast: Jeps
·
Ekonomi & Juridik Jag har ett ämne som jag gärna vill höra andras synpunkter kring då jag själv inte riktigt vet hur jag ska tänka, hittade ingen annan... 2
Svar
36
· Visningar
4 004
Senast: 13579vas
·
Hundhälsa Ska försöka fatta mig kort. Har en 9 årig okastrerad Chihuahua tik. Hon har varit frisk förutom några småsaker under årens lopp. I...
Svar
0
· Visningar
561
Senast: cassina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka