Klösmöbel

• Övr. Katt
  • Trådstartare Trådstartare Isidor
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 8
  • Visningar Visningar 1 737
I

Isidor

Är det nån här som har någon av ellos klösmöblar ?

vad tycker ni om dom ?

Eller har ni några andra tips på klösmöbel ?

Sv: Klösmöbel

Min kompis har en från Ellos. En mörkgrå variant som tydligen är bra. Dock har jag hört en hel del skit om dom, att dom är svåra att få ihop rätt mm.

Jag har spanat in Nobbys klösmöbler, bra tygmaterial och snygga. Men som alla klösträd, rätt dyra.

Har ett Gibbon nu, Zuska. Håller bra, relativt stadigt tack vare stor bottenplatta. Dock går det åt endel sisalrep, så jag har möblerat om bland pelarna och ska sen byta ut dom. OM jag inte då köpt min favorit, ett Nobby Puma. Ekonomin vill inte riktigt dock (kostar 2999:- ).
Jag vill ha stora, rejäla träd.

Både jag och min ena vännina har Ellos klöspelare de lux....

Och vi är jättenöjda :) :D

Har den "lyxiga" Modellen från ellos och kan lova att katterna älskar den:D

Jag har en från typ Ellos som funkar bra, den har dock redan klösts sönder av min katt :angel: och den är lite vinglig så man får ställa den typ bredvid en vägg eller binda fast den i nåt.

Nu har jag fått en klöspelare som bara är en platta med en pelare på och den kostade bara 100 kr och katten älskar den! Den är väldigt stabil också och kan stå mitt på golvet.

Jag köpte Ellos minsta modell för ett tag sedan, men blev ganska besviken för den var otroligt ranglig (visst, man får vad man betalar för...) och katterna tyckte det var direkt äckligt att klättra i den.
Nu har jag skruvat av översta "hyllan" och har alltså bara lådan och ett "hyllplan", vilket gör att den är stadigare och inte vinglar. Återstår bara att övertyga katterna... ;)

Däremot tycker jag att de är väldigt snygga, är inte så förtjust i de här tygerna med tryckta tassavtryck.

Vi hade inte plats för en klösmöbel så vi köpte ett rep och snurrade runt bordsbenen.
Snyggt och katterna gillar det.

Vi köpte våran från Josefssons, 400:- (hade 100:- rabatt iofs;p). Blev jättenöjda; den var fin, lätt att sätta ihop och det viktigaste av allt: katterna gillar den jättemycket :) Tyvärr fanns den inte kvar när jag kollade på deras hemsida nu, hade funderat på att köpa en till mammas kisse i julklapp.. :(

Har de lux- varianten o min katt älskar den. Ska det bli ett nytt så blir det definitivt en likadan. Favoriten är mittendelen, som är som en hängmatta iom att det är ett hål i plattan o tyget blir hängande lite. Jätteskönt att ligga där :love: Hade inget problem att få ihop den, o har fått byta plats på rep-pelarna för de blir väl använda helst den högst upp.

Liknande trådar

Övr. Katt Katten kom med en liten klösmöbel. Hon använder faktiskt den för att klösa klorna på, men hon utnyttjar inte den särskilt mycket, jag...
Svar
19
· Visningar
796
Senast: Bison
·
Övr. Katt Vilken typ av klösmöbler gillar era katter bäst? Enkel pelare att klösa på? Klösbräda? Tunna (med eller utan möjlighet att gå mellan... 2
Svar
21
· Visningar
1 249
Senast: Liten
·
Övr. Katt Hjälp Min katt födde ungar i soffan igår Nu när jag försöker flytta dom till bolådan så bär hon tbx dom till soffan !!! Va gör jag ?
Svar
0
· Visningar
100
Senast: Love
·
Övr. Katt Chimera eller chimär är vad det kallas om två foster i ett tidigt stadium slås ihop till ett. När jag läst om det tidigare (och på...
Svar
17
· Visningar
1 187
Senast: Asko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka