Kloster Schöntal storlekar ??

moon

Trådstartare
Hej
Har kommit över en gammal Kloster Schöntal Trenck-D.
Nu undrar jag vad strl 30 på den motsvarar ? Den sägs vara normal, men mitt fulblod som har normal i bomvidd, är den för trång för.I mina ögon ser den smal ut.
Sedan står det 1 på kåpan, motsvarar det 16, 17 el. 17½ tum ?
Är modellen en allround mot dressyr el. ren dressyr `För mig ser den ut som det första alternativet.
Det borde finnas en hel del kännare av dom gamla sadelmodellerna.........
Ska ha den som en reservsadel tills jag hittar ny, så jag kan sälja den dyrare jag har nu, om någon är nyfiken:)

Sv: Kloster Schöntal storlekar ??

30 borde motsvara smal och 1:an motsvarar 17 tum. Borde vara dressyr. Har du bild på den?
Jag själv har haft en 2 31, och jag mejlade till Courbette (de köpte upp Schönthal 1976) och fick till svar att det var en 18 tums sadel med 31 cm bom, vilket motsvarade medium.

Senast ändrad:
Sv: Kloster Schöntal storlekar ??

Det var som jag misstänkte att det var en smal, har fått det bekräftat från annat håll med, tack.

Liknande trådar

Utrustning Har en gammal Kloster Schöntal dressyrsadel nere i källaren som jag tänkte ta med till stallet och prova på hästen. Bra och ha som lite...
Svar
5
· Visningar
767
P
Utrustning Är på jakt efter nya sadlar till min häst. Både dressyr och hopp. Har provat lite olika men blir inte riktigt klok på hur hästen...
Svar
13
· Visningar
1 989

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka