Kloster Schöntal?

CarEr

Trådstartare
Ni som är lite inne på detta med bomsadlar och hur de är i formen.

Vilka andra märken kan man jämföra Kloster Schöntal med? Vet att det är ett gammalt märke och tror att det finns Lemetex som ska vara jämförbart men vet inte om jag är ute och seglar :crazy:

Lite hjälp tack. :bow:

Sv: Kloster Schöntal?

Om jag inte minns helt fel så är det samma tillverkare på stübben som för Kloster Schöntal.

jag kan inte "hela historien" men har för mig att Kloster Schöntal var det tidigare namnet på Lemetexsadlarna, så helt ute och cyklar tror jag inte du är! :)

Oki, det var vad jag trodde.

Har ridit i en Kloster Schöntal när jag rider min tränares häst och tycker att den är bekväm.

Någon som har något att säga om den annars?

Kan någon ge exempel på bomvidd i gradantal? De som jag har funderat på har bomvidd 29 resp. 32 och jag har inte hunnit kolla pållens vidd än. Vill inte gärna åka flera mil bara för att kolla en sådan sak. Vill ha något för hästen att växa i.

Liknande trådar

Utrustning Den här tiden på året är min häst, som många andra, väldigt skavkänslig. Hon får bland annat skav på halsen av tyglarna. Jag använder... 2
Svar
26
· Visningar
894
Senast: TinyWiny
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
704
Senast: cowgirl81
·
Hundträning Hej! Vi har för en vecka sedan fått hem en gråhundsvalp, världens sötaste och piggaste lilla krabat! Jag har inte haft valp på 12 år och...
Svar
2
· Visningar
495
Senast: tanten
·
Utrustning Nu måste jag få puttra ur mig litegrann. Varning för extremt nördigt prat om reflexer 😂 Jag ÄLSKAR reflex- och varselkläder. Jag vet... 2 3
Svar
52
· Visningar
3 523

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka