Klubb i Värmland?

• Distans
  • Trådstartare Trådstartare Blondie_
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 7
  • Visningar Visningar 2 186
B

Blondie_

varför finns det ingen distansritt klubb i värmland. många ungdomar är intresserade och vill gärna testa distans. finns det ingen eldsjäl där ute som vill/kan starta klubb? :smirk:

Sv: Klubb i Värmland?

varför finns det ingen distansritt klubb i värmland. många ungdomar är intresserade och vill gärna testa distans. finns det ingen eldsjäl där ute som vill/kan starta klubb? :smirk:

Hej!
Filipstadsbygdens Ridsällskap finns. Det är inte en ren distansklubb, men det finns många där som rider distans och har kunskap att dela med sig av.
Distans i Värmland är en hemsida som är värt ett besök!
Det kommer att vara en träningsritt i Storfors på lördag som kanske vore något att vara med på?
Camilla

Filipstadsbygdens Ridsällskap har flera aktiva distansryttare.
Gå in på deras hemsida vettja: http://svenskidrott.se/organisation.asp?OrgElementId=67059

De har tex. en träningsritt på lördag 24/3 där man kan välja om man vill rida 11,2 km eller 22,4 km.

1/4 anordnas en prova-på i Karlskoga.

21/4 är det Hearitten i Kristinehamn.

Så visst finns det både distansklubb och distansaktiviteter i Värmland :)

Synd att jag inte kunde vara med ,hade vart kul,men har en kurs i hjärt-lungräddning på lördag.
förresten har jag kommit igång med grönt kort kurs,
Tänkte ev försöka mig på träningritt 6 april i kristinehamn om det går enl planerna. är ju 20 mil dit för mig.

Synd att jag inte kunde vara med ,hade vart kul,men har en kurs i hjärt-lungräddning på lördag.
förresten har jag kommit igång med grönt kort kurs,
Tänkte ev försöka mig på träningritt 6 april i kristinehamn om det går enl planerna. är ju 20 mil dit för mig.

Tråkigt att det inte passar dig på lördag, men så är det ibland att aktiviteter krockar!;)
Kul om du kan komma till Kristinehamn den 6/4, då träffas vi där!
/Camilla

Liknande trådar

Tävling Jag satt (muttrandes) och betalade in avgifterna för att kunna tävla igår… Medlemsavgift, meetinglicens, hästlicens… Det blir definitivt... 2
Svar
39
· Visningar
1 461
Senast: Bison
·
Avel Här är tråden med födelseannonser för årets föl. Skriv gärna ras och stam för det är många intresserade av, och lägg ut en bild. Detta...
Svar
2
· Visningar
444
Senast: Teilani
·
Hundavel & Ras Hej! Jag går i valpköparplaner, dock inte förrän TIDIGAST nästa år men mest troligt 2027. Det blir i så fall hund nummer två då jag har... 2
Svar
22
· Visningar
1 916
Senast: Nepenthe
·
Skola & Jobb Hej alla bukefalos medlemmar. Jag har tröttnat på att inte ha några mål i min karriär och att ett jobb är något man går till endast... 2
Svar
21
· Visningar
1 368

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka