Modest

Trådstartare
Fundering: om man står i ett privatstall och tränar där eller på något annat ställe som inte har en klubb knuten till sig - hur gör man då vid tävling, vilken klubb söker man licens hos?

Jag tränade på en klubb i min hemstad när jag tävlade som yngre men nu skulle jag inte ha en given klubbtillhörighet. Hur har ni gjort?
 
Fundering: om man står i ett privatstall och tränar där eller på något annat ställe som inte har en klubb knuten till sig - hur gör man då vid tävling, vilken klubb söker man licens hos?

Jag tränade på en klubb i min hemstad när jag tävlade som yngre men nu skulle jag inte ha en given klubbtillhörighet. Hur har ni gjort?
Jag har besökt lite olika klubbar, pratat med folk som är aktiva i klubbarna och valt en som jag tyckt känts lämplig. Det har också hänt att jag bytt klubb. Jag vill gärna vara med i en klubb som ligger hyfsat nära, jag tycker att det hör till att bidra till klubbens verksamhet på ett eller annat sätt. Jag är iofs även funktionär ibland i en annan klubb än min egen.
 
Beror helt på vad man vill med sin klubb. Känner en del som vill rida lag på specifik nivå, löser licens hos klubb som har lag på den nivån. Andra väljer klubben som har bäst förmåner för tävlingsryttare, klubben som kräver minst engagemang, klubben man har flest kompisar i eller klubben som erbjuder flest kul aktiviteter.
 

Liknande trådar

Övr. Katt Fått upp intresset för utställning och Sverak har ju flest. Är idag medlem i idp och kan ju lösa nån form av licens för att få tävla på...
Svar
3
· Visningar
504
Senast: Sol
·
Hästvård Jo, jag letar efter en till häst (har två här hemma på gården). Nu ska det bli en islänning för mestadels uteritter men vill också träna...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
7 151
Senast: Lobelia
·
Hästhantering Jag rider på en ridskola där om man är stallvärd får åka och tävla med ridskolehäst samt tävla på lokala tävlingar som klubben anordnar...
Svar
18
· Visningar
3 044
Senast: Cambrie
·
Hästvård Hej! Jag har ett sto som jag haft i 2år och har några bekymmer jag skulle vilja diskutera. Min häst är 5år gammal som under...
2
Svar
24
· Visningar
2 083
Senast: Ridinglady
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp