klubbtävlingar, hur brukar ni göra?

A

aida

när vi har klubtävlingar så är det meningen att alla som är med och tävlar även ska hjälpa till att vara funktionär, men det har fungerat väldigt dåligt, alla vill vara med och tävla och klagar på att det är för få tävlingar, men ingen vill hjälpa till... Hur brukar ni göra hos er? :bump: bra förslag motages tacksammt! :bow: :bow:
 
om man ska ställa upp i en klubbtävling gäller det att vara där tidigt på morgonen och bygga och gå banan, sen så får man hjälpa till att vara funktionär i den klassen som man själv inte ska tävla i, då brukar det gå runt. Mvh madde
 
På vår klubb så får man skriva under på en lapp i och med anmälningen att man vet att man måste vara med och hjälpa till hela tävlingsdagen... det fungerar väl lite si och så... i varjefall så finns det en person som gör upp en funktionärslista efter startlistan och kan man inte stå på sin post så ska man själv hitta en ersättare.

Sen så brukar domaren ha listan i domartornet och kan ibland ropa ut i högtalaren efter de personer som inte kommit till sin funktionärspost. Kan bli lite skämmigt för den som inte sköter sig.. :devil:
 
Vi skriver i alla tävlande i ett funktionärsschema i samband med att vi skriver startlistan. Sen kommer funktionärslistan upp samtidigt som startlistan. Alla brukar vara duktiga och hjälpa till faktiskt :) Det är sällan folk skiter i sin uppgift.
 
Funtkionärer som ställer upp frivilligt. Alla (ridkosle) ryttare hjälper till att bygga banan. fungerar inte alls bra..
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Har fått så bra tips och svar här på bukefalos på alla mina tidigare funderingar och frågor.. så kör en fråga till. 😝 Jag är ju...
2
Svar
20
· Visningar
939
Senast: Oknytt
·
Hästmänniskan Hej! Skulle uppskatta lite tips och hjälp. Jag har ridit nu i några månader och älskar verkligen det. Har dock endast kommit till...
Svar
9
· Visningar
637
Senast: valy
·
Ekonomi & Juridik Hej hej Jag vill bara ha lite råd hur jag ska gå till väga i en väldigt jobbig situation som nätt och jämnt tar all energi man har...
Svar
4
· Visningar
1 050
Senast: Inte_Ung
·
Hästmänniskan Blir så himla trött på mig själv! Behöver skriva av mig lite. Mitt liv de senaste kanske fem åren har gått ut på att jag mer eller...
2
Svar
28
· Visningar
2 629
Senast: bobbbo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp