Klubbtävling med licens?

Sv: Klubbtävling med licens?

Det finns alltid många som undrar över många regler, du får tycka att de ska motivera detta i TR hur mycket du vill, det kommer ändå inte hända, vill du ha en förklaring så får du kontakta förbundet helt enkelt.

du får tycka det är hur löjligt som helst men reglerna är sådanna och om man bryter dem så ska man nog inte gnälla i efterhand om man blir av med medlemskap och därmed också licensen och inte får tävla.

Om du vill veta orsakerna varför desssa regler är i bruk, kontakta förbundet, då kan du får raka besked och behöver inte sitta här och spekulera i varför de finns. :smirk:

Klart jag tycker det är hur löjligt som helst och det fortsätter jag med! :angel: Däremot är väll ingen dum nog att gnälla i efterhand om man vet om reglerna?

Och vad är forum till för om inte att diskutera och spekulera? :D

Varför hålla på att spekulera i saker och ting? Får man inte svar på sin fråga på ett ställe så går man väl vidare med sin frågeställning eller släpper den om den inte var så viktigt.

Det här är ingen ny regel, den har funnits tidigare också.

tidigare år har ingen sakt något, förlåt att jag inte är så superuppdaterad. inte direkt så att jag köper hem TR varje år å lusläser. Ska maila förbundet och fråga. :smirk:

och om det är viktigt? tja om jag lägger ut ca 1000kr på min licens + nya hästens licens och sedan inte får vara med så blir det ju lite snörpligt. för 1000kr är inte en summa som jag vill kasta i sjön direkt :smirk:

Senast ändrad:

och om det är viktigt? tja om jag lägger ut ca 1000kr på min licens + nya hästens licens och sedan inte får vara med så blir det ju lite snörpligt. för 1000kr är inte en summa som jag vill kasta i sjön direkt :smirk:

jag kunde inte mer än hålla med :bow: Jag har heller inte pengar att kasta ut hur som helst!

Om du skulle ta och lussäsa TR så lovar jag att du hittar väldigt många saker som ingen har berättat för dig som du inte hade en aning om.

Varför hålla på att spekulera i saker och ting? Får man inte svar på sin fråga på ett ställe så går man väl vidare med sin frågeställning eller släpper den om den inte var så viktigt.

Ja vad är det för skillnad mellan diskutera och spekulera?? Jag fick ju någolunda svar på frågan men för den saken skulle måste jag väll inte hålla med om det?
Jag har mailat till ridsport men där får man ju inga svar på varken det ena eller det andra... :confused:

Om du skulle ta och lussäsa TR så lovar jag att du hittar väldigt många saker som ingen har berättat för dig som du inte hade en aning om.

jag har aldrig direkt behövt bry mig så mkt om TR, då jag kan ridbanans regler och har full "tävlingsmundering" och rider på tredelat tränsbett... använder inte spö eller klubbjacka mm :smirk:
om det då kommer nya regler angående Pelham, Klubbjacka eller färgade ridbyxor så är man inte så uppdaterad då det inte är något som är aktuellt för mig.

Det är din skyldighet som tävlande att kunna TR eller åtminstånde slå upp saker där!
Jag har alla stora bitar klara för mig och slår upp om jag blir osäker istället för att anta eller slå i andra oskyldiga en massa strunt!

Det är din skyldighet som tävlande att kunna TR eller åtminstånde slå upp saker där!
Jag har alla stora bitar klara för mig och slår upp om jag blir osäker istället för att anta eller slå i andra oskyldiga en massa strunt!

vad har jag slagit i andra för massa strunt? :confused:

jag kunde inte i min vildaste fantasi tänka mig att ridsportförbundet skulle ha en så "korkad" regel.
Spö i collectingring mm är tex inte en korkad regel, den har en förklaring. Likaså att man inte får ha 40mm sporrar i ponnydressyr.

Och nu när jag vet vad som gäller så kommer iaf inte jag lösa licens iår, säkerligen inte de närmaste åren de har denna regel.

har fått svar av förbundet att det är fritt fram att tävla WRAS/AQHA/NSBA även om dessa inte är anslutna till ridsportförbundet osv osv. det e bara de klubbar(hopp/dressyr osv) som vill komma undan de vill åt, typ.

det var denna mening jag reagerade på "det är så här att om du har licens och då klart tävlar officiellt, får du inte enligt ridsportsförbundet ta emot priser på tävlingar som inte anordnas av ridsportförbundet eller i deras regi."

Liknande trådar

Western Hej! Jag är ganska ny inom westernridning och håller fortfarande på att lära mig, så jag rider på en låg nivå. Min tränare har dock...
Svar
2
· Visningar
588
Senast: Ramona
·
Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig... 2
Svar
28
· Visningar
3 741
Senast: Ceta
·
Gravid - 1år Jag kommer förhoppningsvis få ett barn till hösten. Jag bor idag i Malmö, där jag också jobbar. Jag kommer att vara självstående. Jag...
Svar
15
· Visningar
1 624
Senast: Queen
·
Hundavel & Ras Ber först om ursäkt för en vägg av text men jag känner att jag vill få lite extern input. Jag har medvetet inte nämnt namnet på ras... 2 3
Svar
47
· Visningar
9 673
Senast: dobbis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka